معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بزودی هزار و ۶۱۸ تن روغن گیاهی سهمیه خانوار با قیمت مصوب در بازار خراسان رضوی عرضه می‌شود.

هزار و ۶۱۸ تن روغن در بازار خراسان رضوی عرضه می شود
به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان گفت: هزار و ۶۱۸ تن روغن گیاهی سهمیه خانوار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان اختصاص یافته است که به زودی با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.
او افزود: مکاتبات لازم با متولیان در تهران انجام خواهد شد تا سهمیه روغن خراسان رضوی را به گونه‌ای تخصیص دهند که بتوان آن را از محل واحدهای تولیدی استان جذب کرد و روغن خام مورد نیاز خراسان رضوی را به واحدهای تولیدی خراسان رضوی اختصاص داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر رفع مشکل حمل روغن از بنادر به استان، ادامه داد: در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا شرکتی مسئولیت حمل و نقل ریلی سهمیه روغن استان را برعهده بگیرد و تانکر ریلی لازم را تامین کند.

فروشگاه های زنجیره ای بدون روغن نمی مانند

غفوری مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۳۰ درصد نیاز روغن خانوار را فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می‌کنند و سیاست دولت این است که تا پایان ماه مبارک رمضان سال آینده به هیچ وجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از روغن خالی نماند، بنابراین سهمیه ویژه‌ای برای آن‌ها اختصاص داده است.
او افزود: از محل دو هزار و ۴۰۰ تن روغن سهمیه ماه‌های محرم و صفر استان، تاکنون هزار و ۱۶۰ تن روغن جذب شده که عمده آن‌ها از محل واحدهای تولیدی داخل استان بوده است.
حمیدرضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم گفت: هر میزان که از موجودی روغن انبارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاسته شود، این آمادگی وجود دارد که انبارها به نحوی از روغن تکمیل شود که هیچ گاه احساس کمبود نداشته باشند.

ظرفیت روغن کشی خراسان رضوی هزار و ۲۰۰ تن در شبانه روز است

اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: ظرفیت روغن کشی استان در حوزه دانه‌های روغنی، هزار و ۲۰۰ تن در شبانه روز است؛ در صورتی که کنجاله سویا برای این واحدهای تولیدی وارد شود، می‌توان کل نیاز استان به روغن را از این محل تامین کرد.
او افزود: با لغو محدودیت ۱۰ روزه خروج گوشت قرمز از استان، قیمت گوشت دام سبک و سنگین در خراسان رضوی کاهش یافت و از متوسط قیمت آن در کشور کمتر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: قیمت متوسط هر کیلوگرم گوسفند زنده در استان ۴۶۵ هزار ریال است در حالی که قیمت متوسط کشوری آن هر کیلو ۵۳۲ هزار و ۹۱۰ ریال است.

کمبود روغن در بازار وجود ندارد

مدنی مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در این باره گفت: روغن به صورت خرد از مرز خارج می‌شود، هرچند کمبود روغن در بازار وجود ندارد، اما جو روانی به شکلی در جامعه به وجود آمده که خانواده‌ها بیشتر از نیاز خود روغن می‌خرند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.