۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 726260

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه سال آبی ۱۳۹۸- ۹۹ با میانگین بارش ۲۸۳.۴ میلیمتر بوده است، گفت: توزیع ماهانه بارش در این سال بیشترین مقدار بارش را در فروردین ماه نشان می‌دهد و همچنین میانگین بارش استان در فصل پاییز ۳۷.۷، در فصل زمستان ۸۵.۹، در فصل بهار ۱۵۵.۸ و در فصل زمستان ۴ میلیمتر بوده است.

پر بارش‌ترین سال آبی ۹۸-۹۹

به گزارش قدس آنلاین، حمیرا شامکوییان در خصوص وضعیت بارش استان، تحلیل وضعیت ترسالی و خشکسالی در سال آبی ۹۸- ۹۹، اظهار کرد: تحلیل بارش و وضعیت خشکسالی و ترسالی استان برای سال آبی ۹۸- ۹۹ توسط ایستگاه‌های باران سنجی منتخب انجام شده است. بر این اساس میانگین بارش تجمعی استان ۲۸۳.۴ میلیمتر بوده که نسبت به سال قبل (۳۰۶ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به میانگین درازمدت (۲۰۳ میلیمتر) ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه براساس تحلیل‌های خشکسالی با پهنه‌بندی SPI برای بارش تجمعی بیشتر سطح خراسان رضوی در وضعیت ترسالی متوسط قرار دارد، عنوان کرد: براساس ایستگاه‌های مبنا میانگین تعداد روزهای بارانی در استان ۴۶ روز بوده است. حداکثر بارندگی تجمعی مربوط به شهرستان طرقبه- شاندیز با مقدار ۳۷۹ میلیمتر و حداقل آن در شهرستان بجستان با مقدار ۲۳۲ میلیمتر بوده است.

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: حداکثر بارندگی تجمعی مربوط به محدوده ینگجه با مقدار ۳۶۶ میلیمتر و حداقل آن در محدوده عمرانی با مقدار ۲۳۲ میلیمتر بوده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.