رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۱۱ روستای کوهپایه بردسکن که قرار بود امسال به شبکه گاز کشور متصل شوند، امسال منتظر گازرسانی نباشند، زیرا بودجه کافی برای اجرای این پروژه دریافت نشده است.

۱۱ روستای کوهپایه بردسکن امسال منتظر گازرسانی نباشند

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا غفاریان صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره گاز بردسکن که در این اداره برگزار شد، اظهار کرد:  از آنجا که حسب قول شرکت گاز  در نظر بود امسال در هفته دولت روستاهای کوهپایه بردسکن گازدار شوند، اما به دلیل نبود بودجه کافی و گرانی اقلام این پروژه امسال اجرایی نشد و امید است در سال آینده  روستاهای کوهپایه بردسکن گازدار و از نعمت گاز برخوردار شوند.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه در قالب فاز چهار با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر افتتاح در هفته دولت یا در دهه فجر بود که نتوانستیم قول خود را عملی کنیم، بنابراین، در سال آینده اهالی این روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی خطاب به اهالی روستای کوهپایه بردسکن بیان کرد: همچون سال قبل نیاز سوخت خود را تامین کنند.

غفاریان بیان کرد: با وجود مشکلات بودجه‌ای برای اجرای فعالیت‌های عمرانی، خراسان رضوی اولین استان سبز در کشور است که توانسته ۱۰۰ نقطه شهری را از نعمت گاز برخوردار کند و بیش از ۹۵ درصد روستاهای این استان نیز به شبکه گازرسانی متصل شوند.  

رئیس بهره‌برداری بهرداری شرکت گاز خراسان رضوی افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان در ردیف پروژه های گازرسانی قرار گرفته‌اند، ولی متاسفانه افزایش دوبرابری سرانه گازرسانی به ازای هر خانوار از ۶ میلیون به ۱۲ میلیون تومان هزینه‌ها را افزایش داده که امید است سال آینده این مهم را اجرایی کنیم.

معاون امور برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار بردسکن نیز در ادامه این جلسه گفت: در حوزه گازرسانی ۳ شهر بردسکن، انابد و شهرآباد از نعمت گاز برخوردار هستند و ۱۰۰ درصد روستاهای بخش شهرآباد به شبکه گاز متصل هستند.

سید مهدی عصمتی مقدم با بیان اینکه ۳۸ روستای بردسکن گاز دارند، اضافه کرد: این شهرستان بیش از ۱۵ هزار مشترک گاز دارد.

وی گفت: در مجموع بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی بردسکن از نعمت گاز بهره‌مند هستند.  
معاون امور برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار بردسکن ادامه داد: پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای منطقه کوهپایه بردسکن و بخش انابد که هفته دولت سال گذشته کلنگ‌زنی و مقرر شد پیمانکار یکساله این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برساند که متاسفانه این مهم در موعد مقرر اجرایی نشد و مردم این روستاها زمستان امسال از نعمت گاز محروم هستند.

عصمتی مقدم تصریح کرد: ۴ روستای خوشاب و زیروقت، کلاته آقا مهدی و خنجری از مطالبات مردم منطقه است که در لیست روستاهای گازرسانی قرار بگیرند.  

وی با اشاره به اینکه در فاز ۵ که شامل گازرسانی به ۱۵ روستای بخش انابد است، یادآور شد: می طلبد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هر چه زودتر مناقصه این پروژه را برگزار کند تا در ایام دهه مبارک فجر امسال شاهد کلنگ‌زنی از این پروژه مهم نیز باشیم.  

گفتنی است؛ در این جلسه از زحمات ۷ ساله مهندس ناصر ایمانی رئیس اداره گاز بردسکن تقدیر به عمل آمد و مهدی صادقی به عنوان  رئیس جدید اداره گاز بردسکن معرفی شد، همچنین، ناصر ایمانی رئیس سابق این اداره به عنوان رئیس حراست شرکت گاز  خراسان رضوی منصوب شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.