با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، از بیم بروز خشونت های مرتبط با نتایج انتخابات تدابیر امنیتی در سراسر این کشور تشدید شده است.

تشدید تدابیر امنیتی در آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

قدسآنلاین: خبرگزاری شینهوا در گزارشی نوشت: در واشنگتن دی.سی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها پنجره‌های خود را با تخته‌های چوبی مسدود کرده یا موانعی را بر روی آنها قرار دادند و برخی دیگر نیز بلوک‌هایی را روبروی مغازه‌های خود گذاشته‌اند.

جان فاچیچیو، معاون شهرداری واشنگتن دی.سی در امور توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی گفت: ما اطلاعاتی از بروز فعالیت‌های برنامه ریزی شده یا احتمال وقوع خشونت نداریم. اما همچنان هشیار هستیم.

وی ادامه داد: موقعیت دشوار مالکان مشاغل و فروشگاه‌های مختلف و تجار را می دانیم و از تمامی آنهایی که ملزم به قوانین کشور هستند، می خواهیم تا خشونت را محکوم کرده و بلافاصله بروز هرگونه اقدام خشونت آمیز را گزارش دهند.

همچنین حصارهایی در اطراف کاخ سفید نصب شده است؛ معترضان علیه دونالد ترامپ، شنبه شب در مقابل کاخ سفید دست به تجمع زده بودند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که شعارهایی علیه وی روی آنها نوشته شده بود و آنها را روی حصارها چسباندند.

در لس آنجلس، نیویورک و شیکاگو نیز مردم از ترس خشونت احتمالی پس از انتخابات، تدابیر امنیتی برای مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود تدارک دیده اند.

در شیکاگو، شهردار این شهر از مردم خواسته تا عقاید سیاسی خود را در مسیری امن و درست بیان کنند و افزود: آنچه از مردم می‌خواهم این است که عقاید خودشان را در مسیر درست و احترام به سنت‌های آمریکایی بیان کنند. ما حق نداریم ناامیدی، خشم و عصبانیت خود را بر سر دیگران خالی کنیم.

همچنین مدیر اجرایی دفتر مدیریت و ارتباطات امور اضطراری آمریکا نیز گفت: در شیکاگو تمامی تدابیر امنیتی برای روز انتخابات اندیشیده شده است. ما مانورهایی را انجام داده و از تمامی دارندگان و صاحبان مشاغل می‌خواهیم تا آماده هرگونه واکنش خشونت آمیز احتمالی پیش از انتخابات، در جریان آن و پس از انتخابات باشند.

در حالیکه مقام‌ها گفته‌اند، هیچ تهدیدی از بروز خشونت پس از روز انتخابات وجود ندارد، اما نمی‌توانند احتمال بروز آن را نیز نادیده بگیرند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، پلیس واشنگتن دی.سی مرخصی افسران را محدود کرده و ۱۰۰ هزار دلار برای مهمات کمتر مرگبار و محرک‌های شیمیایی به منظور کنترل آشوب و شورش هزینه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.