با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد بزرگراه آزادی، حد فاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی، به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد.

خیابانی در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد

به گزارش قدس آنلاین، نامگذاری خیابانی به نام پیامبر اعظم(ص) با قید دو فوریت از جمله طرح‌های مورد بررسی در صد و یازدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز، یازدهم آبان ماه، در تالار شهر برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ضرورت دو فوریتی‌بودن این نامگذاری، اظهار کرد: ما معتقدیم عقب‌ماندگی تاریخی در نامگذاری معبری به نام پیامبر اعظم(ص) در سطح شهر مشهد وجود دارد و باید برطرف شود، چراکه در دوره‌های گذشته بولوارهای مناسبی بوده که می‌توانسته به نام پیامبر اسلام(ص) نام‌گذاری شود، اما نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیری که در به تصویرکشیدن کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام(ص) پیش آمده و عکس‌العملی‌هایی که در اعتراض به آن حرکت در شهرها و کشورهای مختلف اسلامی انجام شده است، شایسته‌ است مشهد به عنوان پایخت معنوی جهان اسلام چنین نام‌گذاری را انجام دهد.

حیدری افزود: همچنین با توجه به اینکه در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) قرار داریم این نام‌گذاری اقدامی نمادین و ارزشمند خواهد بود.

همچنین مجتبی بهاروند، عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن موافقت با نام‌گذاری معبری به نام پیامبر اعظم(ص) در سطح شهر مشهد، گفت: امیدواریم همانگونه که این نام‌گذاری انجام شده است، حق قانونی شوراها در نام‌گذاری معابر شهر به رسمیت شناخته شده و نام‌گذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان هم به نتیجه برسد.

محمدحسن مصحفی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد نیز با اشاره به پیشنهاد تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مبنی اجرای این نام‌گذاری در بزرگراه آزادی، حد فاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی، به نام پیامبر اعظم(ص)، عنوان کرد: باید معبری برای نام‌گذاری به نام پیامبر اعظم(ص) انتخاب می‌شد که شرایطی ویژه‌ای می‌داشت. با توجه به اینکه این معبر یکی از مهم‌ترین معابر شهر است، بزرگراه بوده و عمده ترددها از این مسیر صورت می‌گیرد، لذا شهرداری نیز با این نام‌گذاری موافق است و پیشنهاد شهرداری هم نام‌گذاری همین معبر با نام پیامبر اعظم(ص) بوده است.

بر اساس این طرح که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید، بزرگراه آزادی، حد فاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی، به نام پیامبر اعظم(ص) نام‌گذاری شده و تعویض تابلوهای آن نیز تا پایان هفته انجام خواهد شد.

افزایش سقف تسهیلات دریافت موتورسیکلت برقی

یکی دیگر از طرح‌هایی که با دو فوریت در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، لایحه افزایش سقف تسهیلات دریافت موتورسیکلت‌های برقی بود که بر اساس آن میزان این تسهیلات از ۲۲ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و همچنین به شهرداری مشهد اجازه داده شد در صورت افزایش قیمت موتور سیکلت برقی، سقف تسهیلات بانکی را سالانه به میزان حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

کار فودها به مشهد می‌آیند

شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در این جلسه به بررسی طرح صدور مجوز استقرار و فعالیت واحدهای سیار فروش مواد غذایی (کارفودها) پرداخت و با تصویب لایحه‌ای به شهرداری مشهد اجازه داد به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد نشاط اجتماعی، نسبت به صدور مجوز استقرار و فعالیت واحدهای سیار فروش مواد غذایی دارای صلاحیت و مجوز بهداشتی و ترافیکی، در مکان‌های تجمعی از قبیل پارک‌ها، مکان‌های ورزشی و تفریحی، حاشیه مجتمع‌های تجاری و در محل‌هایی با تردد بالای عابران پیاده با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدام کند.

شورای شهر مشهد همچنین با اجرای طرح تکمیل پارک ملی چهل‌بازه موافقت کرد که بر اساس آن شهرداری مشهد اجازه پیدا می‌کند به منظور اجرا و تکمیل رودپارک چهل‌بازه -حد فاصل بخش اجرا شده تا بولوار شهید ستاری به مساحت تقریبی ۳۸ هکتار- نسبت به انعقاد قراردادی به مبلغ ۱.۱۵۰.۶۰۱.۴۹۲.۱۱۳ ریال به صورت ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد غیر نقد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کند.

محله ۲۲ بهمن ساماندهی می‌شود

ساماندهی و بازآفرینی محله ۲۲ بهمن نیز از جمله طرح‌هایی بود که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید. بر اساس این طرح به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای بهسازی و ساماندهی محله کوی ۲۲ بهمن -با اولویت شهرک شهید بهشتی- و با استفاده از سرمایه اجتماعی و مشارکت جمعی شهروندان، در ارتقای کیفیت محیطی و سکونت و ایجاد حس نشاط و تعلق مردم به این محله، نسبت به شناسایی، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اجتماعی، خدماتی و مشارکتی، حداکثر تا مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال در فضاهای عمومی اقدام کند.

در این طرح آمده که شهرداری مشهد باید اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های مذکور را به سرجمع ۵ درصد پروژه‌های مشارکتی دفاتر تسهیلگری اضافه و آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری منعکس کند.  

شورای شهر مشهد همچنین در مصوبه‌ای دیگر مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام‌شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوص اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۹ را صادر کرد و به شهرداری مشهد اجازه داد در صورتی که تا پایان سال بار دیگر تعطیلی یا محدودیتی بر سرویس‌دهی ناوگان بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی با شرایط مشابه ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال شود، نسبت به پرداخت هزینه‌های ضروری شرکت‌ها اقدام کند.

شهرداری از کتاب حمایت می‌کند

ارائه مشوق‌های حوزه کتاب نیز یکی دیگر از لوایحی بود که امروز به تصویب شورای شهر مشهد رسید. بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف شد به ‌منظور ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از راه‌اندازی و گسترش پاتوق‌ها و رویدادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و نیز حمایت از ناشرین و مولفین، مراکز پخش کتاب و کتابفروشان -به استثناء کتب درسی و کمک درسی- رأساً یا با جلب همکاری و همیاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط، نسبت به عملیاتی‌ نمودن مشوق‌هایی از جمله اختصاص زمین و کمک به احداث کتابخانه، شناسایی فضاهای مناسب جهت احداث کتابخانه و فروشگاه‌های کتاب، معافیت از پرداخت عوارض، امکان دسترسی سریع شهروندان، اختصاصی بخشی از فضای تبلیغات شهری به کتاب و کتابخوانی و... اقدام کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.