معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با هدف راهکارهای تسریع در راه‌اندازی فرودگاه سرخس برگزار شد، بر ضرورت استفاده حداکثری از پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تاکید کرد.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط پروازی از فرودگاه سرخس

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی ، علی رسولیان در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری مهندس معتمدیان استاندار خراسان رضوی، یک شرکت هواپیمایی اعلام آمادگی کرده تا با اجرای برنامه منظم و مستمر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس زمینه اتصال مسیر هوایی و خدمات لازم را به سرمایه‌گذاران و متقاضیان استفاده از این پروازها ارائه نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارای پتانسیل ویژه‌ای به عنوان پل هوایی ارتباطی بین کشورهای همسایه و کشور چین بوده که می‌توان با استفاده از استعداد موجود منطقه زمینه رشد بیشتر صادرات و تولید را در قالب چهارراه اقتصادی و بارانداز کالا فراهم کرد.
وی ادامه داد: گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه به ویژه کشور ترکمنستان می‌تواند ضمن ایجاد تسهیل در صادرات کالا و انتقال خدمات فنی مهندسی بستر مناسبی را برای جذب سرمایه و امکانات داخلی و خارجی فراهم نماید که خوشبختانه فرودگاه بین‌المللی سرخس به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی قابلیت انجام معاملات بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیای میانه را فراهم می‌کند.
رسولیان خاطرنشان کرد: همجواری با پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، زیرساخت‌های بسیار مناسب و قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم خود از دیگر مزایایی است که تسریع در راه‌اندازی فرودگاه سرخس را حائز اهمیت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.