انصاف نیست برخی ناهماهنگی های موجود بین برخی دستگاه ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری ور عایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع ، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا ... به سحا بانک مرکزی گذاشته شود .

یادداشت همتی در دو سالگی تحریم‌های جامع/گلایه از ناهماهنگی‌های داخلی

رییس کل بانک مرکزی به مناسبت دومین سال تحریم های همه جانبه امریکا علیه ایران یادداشتی در صفحه شخصی خود در یک شبکه اینستاگرامی نوشت.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالناصر همتی در این یادداشت تاکید کرده است : 13 آبان دو سال پیش دولت امریکا تحریم های جامع را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد.

وی تاکید کرده است: "فعالیت بندرگاهی ، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران .../ مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران .../ هر گونه مبادلات موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی ..." .

در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین امریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک های پایین تر درآمدی جامعه ، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروزه نظاره گر جدال دو جناح امریکا با یکدیگر است.

بانک مرکزی هم روزهای سختی را میگذراند ولی با تخصیص و تامین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور ، اجازه نداد کمبودی در نیازهای اساسی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: انصاف نیست برخی ناهماهنگی های موجود بین برخی دستگاه ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری ور عایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع ، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا ... به سحا بانک مرکزی گذاشته شود .

فازغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور داوم با هدف عدم شفافیت ، دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تاکید بر برنامه اصولی خود، پیگیر سیاست‌های و اهداف مهم کنترل تورم ، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد ولید خواهد بود.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.