چپل در استندآپ کمدی‌هایی که اجرا می‌کند به مسایل حساس سیاسی و اجتماعی آمریکا می‌پردازد؛ معضلاتی که خیلی دیگر از همکارانش جرأت صحبت درباره آن‌ها را ندارند.

کمدین مشهور آمریکایی چگونه مسلمان شد؟

در یک تاک‌شو که از شبکه نت‌فلیکس پخش شد، دیو چپل ـ کمدین آمریکایی ـ پرده از راز چگونه مسلمان شدنش برداشت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، دیوید لترمن، مجری برنامه «مهمان بعدی من نیازی به معرفی ندارد»، در یکی از قسمت ها دیو چپل ـ کمدین آمریکایی ـ را که مهمان برنامه‌اش شده بود، با پرسیدن این پرسش که «آیا تو مسلمان هستی؟» غافلگیر کرد.

دیو چپل، کمدین ۴۷ ساله آمریکایی، به جز چند باری که با روزنامه‌ها گفت‌وگو داشت، درباره گرویدن به دین اسلام سخن نگفته بود.

در پی طرح این پرسش از سوی مجری برنامه، چپل پرده از راز چگونه مسلمان شدنش برداشت و گفت: سال ها پیش وقتی ۱۷ ساله بودم در شهر واشنگتن به دنبال رستورانی برای پیتزا خوردن می‌گشتم. صحبت‌ها و افکار کارگران مسلمانی که در آن رستوران کار می‌کردند توجهم را جلب کرد. به ویژه آنکه من در آن دوران به دنبال پیدا کردن معنایی برای زندگی بودم.

چپل که اکنون از شناخته شده‌ترین کمدین‌های آمریکا است، فریضه‌ی حج را به جا آورده و آب زمزم را منبع الهامی برای خودش دانست و داستان آن را هم برای مخاطبان چنین بازگو کرد، «چشمه زمزم که هر تشنه‌ای را سیراب می‌کند، بر بانو هاجر، همسر حضرت ابراهیم (ع) و پسرش اسماعیل که در صحرا گم شده بودند و از شدت تشنگی در حال مرگ بودند، ظاهر شد.»

چپل در ادامه همچنین درباره جنبه‌های روحی و معنوی دین اسلام و اشتراکاتی که با دیگر ادیان الهی دارد، صحبت کرد.

وقتی درباره رفتار دونالد ترامپ ـ رییس جمهور آمریکا ـ در برابر مسلمانان از چپل سوال شد، گفت: این رفتار از مردی با اخلاقیات ترامپ که همه او را شناخته‌اند، اصلا بعید نیست. صندلی ریاست هیچگاه خالی از نژادپرستی نبوده است.

چپل در استندآپ کمدی‌هایی که اجرا می‌کند به مسایل حساس سیاسی و اجتماعی آمریکا می‌پردازد؛ معضلاتی که خیلی دیگر از همکارانش جرأت صحبت درباره آن‌ها را ندارند.

او نژادپرستی و ریاکاری در جامعه آمریکا را به باد طنز و انتقاد می کشد و گاهی هم با زبان طنز از خود مخاطبانش انتقاد می‌کند. مثلا او در یکی از اجراهای اخیرش که از شبکه نت‌فلیکس پخش شد، از هرج و مرج فضای مجازی که همه مردم عادی را درگیر خود کرده است، انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.