فرماندار تایباد گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته متاسفانه چهار نفر از شهروندان این شهرستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و این اتفاق زنگ خطر کرونا در این منطقه را به صدا درآورده است.

افزایش ۲ برابری بستری مبتلایان به کرونا در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح اظهار کرد: در یک هفته گذشته افزایش تعداد آمار مبتلایان به این ویروس، خطر شیوع در شهرستان را جدی‌تر کرده همچنین سبب تکمیل بخش کرونای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهر تایباد شده است.

وی با اشاره به فوت ۶۱ بیمار کرونا مثبت از ابتدا تا کنون در این شهرستان افزود: این آمار هفته گذشته ۵۵ نفر اعلام شده که آمار جدید نشان دهنده روند افزایشی در هفته جدید را دارد. همچنین هفته گذشته ۱۱ بیمار در بخش کرونای بیمارستان تایباد بستری بوده‌اند و امروز تعداد ۲۲ نفر با رشد ۲ برابری تحت درمان هستند.

سیاح مطرح کرد: تعداد کل بیماران از ابتداء شیوع بیماری تا امروز ۱۴۷۱ بیمار اعلام شده که این آمار طبق گزارش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است و تعدادی دیگر از شهروندان که مبتلا هستند و مراجعه به مرکزی نکرده‌اند و در منازل خوددرمانی می‌کنند که نشان دهنده مبتلایان بیشتری در شهرستان است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: تا برگشتن شهرستان به وضعیت مطلوب کلیه مراسم، تجمعات در تالارها و مجوعه‌های ورزشی ممنوع است، سلامت افراد برای ما در اولویت است و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از کسبه و اصناف خواستاریم برای بهبود بخشیدن به وضعیت کنونی در خصوص ارائه خدمات به مشتریان کلیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و استفاده از ماسک را در واحدهای خود الزامی کنند، همچنین روسای ادارات باید با کم کردن جلسات به صورت حضوری و اجرای دورکاری به کاهش این بیماری در پیک جدید کمک کنند.

سیاح ممنوعیت تردد درون شهری را جزء اولویت‌های ستاد کرونای شهرستان اعلام کرد و توضیح داد: در این خصوص باید جلساتی برگزار شود و برای طرح محدودیت‌ها در پیک جدید شیوع کرونا که با سردی هوا شدت خواهد گرفت تصمیماتی گرفته شود.

وی اظهار کرد: لازم است علما و روحانیون از تریبون مساجد استفاده کنند و هشدارهای لازم درباره جدیت خطر کرونا را به مردم بدهند؛ در خصوص برگزاری نمازهای جمعه باید منتظر تصمیمات ستاد نماز جمعه استان باشیم و اگر چنانچه دستور به برگزاری باشد باید با ظرفیت محدود و زمان کوتاه برگزار شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به طولانی شدن انتشار این ویروس و مبتلا شدن اکثر کادر درمان و نیز کمبود تجهیزات پزشکی و بالا بودن هزینه‌های درمانی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به هشدارهای ستاد کرونا علاوه بر موارد ذکر شده خطر جدی برای سلامت شهروندان را دربر دارد از این رو مشارکت همگانی برای مقابله با این بیماری امری مهم تلقی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.