رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: در فروشگاهها ی عینک سازی بدلیل تجربه و آموزش های لازم تقریبا ۹۰ درصد فریمهای آفتابی دارای استاندارد لازم هستند اما در خرازی ها بوتیک ها و... و. صرفا بر اساس قیمت کالا و درخواست مشتری نسبت به خرید و فروش اقدام میکنند که به صراحت میتوانم بگویم ۹۰ درصد آنها غیر استاندارد هستند .

 ۹۰ درصد فریمهای آفتابی دارای استاندارد لازم هستند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد ضمن اشاره به صنعت اپتیک و عینک سازی بیان کرد: متاسفانه صنعت عینک سازی تقریبا صد در صد یک صنعت وابسته است و فقط در بخش عدسی های نسخه ای ۴ کارگاه فعال در داخل کشور وجود دارد که بر روی عدسی های خام که فقط مختص دودیدها، و چند دید ها است و از کشور هایی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و چین وارد شده اند شماره گذاری می کنند.

وی توضیح داد: البته این عدسی های نسخه ای هم به لحاظ تکنولوژی و مواد اولیه و دستگاه ها و قطعات یدکی وابسته به کشورهای پیشرفته در صنعت اپتیک است. در نتیجه این صنف وابستگی شدید به قیمت ارز دارد و طبیعتا هر چقدر نرخ ارز افزایش پیدا کند نرخ کالاها ی اپتیکی نیز افزایش خواهد داشت. ناگفته نماند که این افزایش در حد عرف و توان خرید مشتری افزایش پیدا می‌کند نه به میزان افزایش نرخ ارز که در این چند ماه بسیار مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

سعید اسدی در توضیح وضعیت بازار بعد از شیوع بیماری کرونا و حمایت های این صنف از فروشندگان عینک افزود: صنف فروشندگان عینک هم به مانند اکثر اصناف بازار در ابتدای شیوع بیماری کرونا با رکود عجیب و مضاعفی مواجه شدند که تنها کاری که برای این افراد انجام شد فقط همان تسهیلات دوازده میلیون تومان وام بانکی بود که با توجه به شرایط و قوانین بانکها شامل بیشتر همکاران نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از عینکهای آفتابی موجود در بازار استاندارد میباشد گفت: استاندارد یک تعریف عامیانه و رایج در بازار و در میان اکثر مردم دارد که همانا داشتن پوشش یووی و دفع کننده اشعه های مضر خورشید میباشد ولی در واقع عینک آفتابی یک تعریف علمی و متمایز از مسئله یووی دارد که همانا اپتیکی بودن عدسی آفتابی است به نظرمردم باید با مطالعه بیشترنسبت به عینکهای استاندارد آشنایی بیشتر ی پیدا کنند و آگاهانه نسبت به خرید خود اقدام نمایند. به هر شکل باید بگویم که در فروشگاههای عینک سازی بدلیل تجربه و آموزش های لازم تقریبا ۹۰ درصد فریمهای آفتابی دارای استاندارد لازم هستند اما در خرازی ها بوتیک ها و... و. صرفا بر اساس قیمت کالا و درخواست مشتری نسبت به خرید و فروش اقدام میکنند که به صراحت میتوانم بگویم ۹۰ درصد آنها غیر استاندارد هستند.

وی در توضیح وجود برخی کالاهای قاچاق در بازار عینک بیان کرد: متاسفانه وجود برخی فریم ها و عدسی های بی کیفیت که در بازار وجود دارد از کانال های قاچاق وارد شبکه توزیع شده و عمدتا این توزیع فاقد پروانه اتحادیه و یا اصولا دفتر و محل کار هستند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد در پاسخ به این سئوال که آیا الان کمبودی در بازار از نظر فریم و عدسی وجود دارد یا نه گفت: قطعا بدلیل مقررات جدید ارزی و گمرکی و بحث قیمت ارز و تحریمها هم در زمینه فریم های طبی و آفتابی و هم مواد اولیه عدسی ها کمبود قابل توجه ای وجود دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.