مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۹ به درخواست ۱۵ هزار و ۵۱۷ نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته‌های دونفره اداره کار و شعب تامین اجتماعی رسیدگی شده است.

رسیدگی به درخواست بیمه بیکاری بیش از ۱۵ هزار نفر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن سروری با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایام کرونا بالغ بر ۳۶ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه ملی بیمه بیکاری ثبت نام کردند و افرادی که وفق ماده ۱ قانون بیمه بیکاری مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده‌اند توانستند از مزایای مصوب در ستاد ملی کرونا برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه بهره‌مند شوند.

وی افزود: از خردادماه به بعد ادامه دریافت مقرری بیمه بیکاری با رعایت قانون بیمه بیکاری و تفاهم‌نامه مشترک برای افرادی که بیکاری آن‌ها تداوم داشته، با ثبت نام در سامانه جامع روابط کار بررسی شد. از ابتدای مردادماه سال جاری تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۹ به درخواست ۱۵ هزار و ۵۱۷ نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته‌های دونفره اداره کار و شعب تامین اجتماعی رسیدگی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، سروری گفت: ملاک برقراری بیمه بیکاری توجه به مواد ۱ و ۲ قانون بیمه بیکاری و تفاهم‌نامه مشترک بوده، بررسی کلیه درخواست‌های متقاضیان صرفا از طریق سامانه جامع روابط کار و غیر حضوری است و هرگونه اعتراض متقاضیان نیز از طریق سامانه انجام می‌شود و نیازی به حضور در ادارات نیست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.