شرکت اپل رویداد بعدی خود را در تاریخ ۲۰ آبان، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد کرد و احتمال قوی مک بوک های جدید اپل معرفی می‌شوند.

اپل ۲۰ آبان از محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال (WWDC) در ماه ژوئن ، اپل از حرکت خود برای تغییر جهت پردازنده‌های مجهز به ARM از پردازنده‌های اینتل خبر داده است. مدیرعامل اپل، تیم کوک فاش کرده بود که این شرکت اولین Mac خود را با Apple Silicon در پایان سال جاری راه اندازی خواهد کرد.

اکنون این غول فناوری مستقر در کوپرتینو در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) رویدادی را با نام One More Things (یک چیز دیگر) برنامه ریزی کرده است. انتظار می‌رود اپل اولین مک بوک‌های خود را بر اساس معماری ARM مبتنی بر پردازنده‌های اپل معرفی کند. این رویداد از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران (۱۱:۳۰ بعد از ظهر IST) آغاز می‌شود و به صورت مستقیم در وب سایت اپل پخش می شود.



آنچه در رویداد ' One more Thins ' اپل انتظار می‌رود

اپل از سال ۲۰۰۵ از چیپ ست های اینتل استفاده کرده است. با انتقال به Mac های مجهز به ARM ، اپل با هدف پردازشگر پشتیبانی از برنامه های iOS و iPadOS ، اکوسیستم یکپارچه ای را برای مجموعه محصولات خود در نظر گرفته است. طبق گفته اپل ، چیپست Silicon مبتنی بر ARM با مصرف باتری کم در مقایسه با پردازنده های اینتل عملکرد بالاتری را ارائه می دهد.

اولین پردازنده های رایانه ای این شرکت احتمالاً براساس تراشه A۱۴ ساخته می‌شوند که در جدیدترین آیفون ها و iPad ها یافت می شود، به نقل از تیم کوک در WWDC: پردازنده‌های اپل با ویژگی‌های قدرتمند و عملکرد پیشرو در این صنعت ، Mac را از همیشه قوی تر و تواناتر می‌کند.

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده ، اپل قرار است در رویداد پیش رو خود در ۱۰ نوامبر از مدل های ۱۳ اینچی مک بوک ایر ، ۱۳ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو رونمایی کند. حدس زده می شود که هر سه دستگاه از سیلیکون اپل بر اساس A۱۴ Bionic SoC تغذیه می‌کنند و به غیر از سوئیچ پردازنده دستگاه ، ممکن است MacBooks جدید تغییر قابل توجه دیگری نداشته باشند.

در WWDC، اپل اعلام کرده بود که مکینتاش جدید اینتل هنوز در دست تولید است ، بنابراین به زودی به طور کامل به دستگاههای مبتنی بر ARM منتقل نمی‌شود. انتظار می‌رود اپل در کنار مک‌های جدید مجهز به ARM ، macOS ۱۱ Big Sur را نیز معرفی کند که در WWDC معرفی شد و از آن زمان در بتا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.