فرماندار بینالود گفت: از آنجایی که مبدا پلاک گذاری خودروهای این شهرستان با مشهد تفاوتی ندارد لذا اعمال محدودیت تردد بر مبنای پلاک بین دو شهرستان مشهد و بینالود ممکن نیست و موضوعیت ندارد.

محدودیت تردد بین مشهد و طرقبه - شاندیز موضوعیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی افزود: با توجه به این که شاخص میزان ابتلا به کرونا در طرقبه و شاندیز مانند مشهد اعلام می‌شود در عمل تردد میان این دو شهرستان تاثیری بر شیوع محلی کرونا ندارد.

وی به چسبیدگی و پیوستگی دو شهرستان مشهد و بینالود اشاره و بیان کرد: در اجرای محدودیتهای اخیر تردد در کشور، بین تهران و کرج نیز به دلیل ارتباط و پیوستگی بالا ممنوعیتی اعمال نشد و همین موضوع برای مشهد و طرقبه و شاندیز نیز صدق می‌کند.

فرماندار طرقبه - شاندیز گفت: به دلیل پیوستگی بین کسب و کارها و محل زندگی مردم در طرقبه - شاندیز و مشهد اعمال این نوع محدودیت برای ساکنان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

حسینی افزود: با تصمیم ستاد کرونای شهرستان بینالود، از ستاد استانی کرونا خواسته‌ایم همانند ممنوعیتهایی که امروز بر بسیاری از اصناف مشهد اعمال می‌شود، این محدودیتها بر اصناف طرقبه - شاندیز نیز اعمال گردد تا ما با موج سفر شهروندان مشهدی به این شهرستان برای استفاده از خدمات و اصناف تعطیل شده مشهد در طرقبه شاندیز مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مراکز تفریحی و گردشگری و تالارهای پذیرایی در شهرستان بینالود تعطیل است و رستورانها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات می‌دهند و نحوه ارائه خدمات اصناف طرقبه - شاندیز از امروز چهارشنبه مطابق اعلام ستاد کرونای استان خواهد بود.

او ادامه داد: براساس آمار دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنان این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.