درحال حاضر آنچه که ضرورتش احساس می‌شود تدوین یک برنامه‌ریزی کرونایی در اتاق فکر مرکز سیمافیلم است، شبکه‌ها و کنداکتور نمی‌توانند خالی بمانند و از سویی دیگر نمی‌دانیم این بیماری تا چه زمانی با ما همراه است. اینها مواردی است که باید با حضور کارشناسان خبره و متخصص در مرکز سیما فیلم یا معاونت سیما بررسی شود.

ضرورت تدوین یک برنامه‌ریزی کرونایی در اتاق فکر سیما/ سینما و تلویزیون هم باید از قوانین تبعیت کنند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در پی ابتلا و درگذشت چند تن از هنرمندان سینما و تلویزیون که همزمان با فیلمبرداری پروژه‌های هنری اتفاق افتاد، نگرانی نسبت به افزایش ابتلا و تهدید عوامل تولید به درگیر شدن به ویروس کرونا قوت گرفت.

این در حالی است که پیش از این نیز بسیاری از اهالی سینما و کارشناسان نسبت به تعطیلی و توقف تولیدات سینمایی و تلویزیونی هشدار داده بودند، تا این که صبح امروز، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما درخواست کرد با توجه به شیوع کرونا هرچه سریع‌تر نسبت به توقف پروژه‌های سینمایی اقدام کنند.

بر این اساس زالی در نامه‌ای خطاب به صالحی وزیر ارشاد و علی عسگری رییس صدا و سیما درخواست کرد با توجه به ابتلای تعدادی از هنرمندان و بازیگران به کرونا و با توجه به لزوم حفظ سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور نسبت به تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی به مدت دو هفته اقدام شود.

سلامتی مردم و هنرمندان بر هر امر دیگری ارجح است

در همین راستا، محسن علی اکبری، تهیه کننده قدیمی سینما و تلویزیون با اشاره به ضرورت حفظ سلامتی مردم و در الویت بودن آن بر هر امر دیگری گفت: بحث سلامت برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و حفظ سلامتی بخشی از جامعه هنرمندان را هم در برمی‌گیرد. اگر قرار است گروه‌ها و شغل‌هایی که بالای ده نفر هستند تعطیل شوند طبیعتاً سینما و تلویزیون هم باید از این قوانین تبعیت کنند.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که در اغلب پروژه‌های تولیدی تعداد عوامل بیش از ده نفر است و هر کاری هم کنیم تیم‌های ما کمتر از ۱۰ نفر نمی‌شوند و بعضاً برخی از پروژه‌ها به ویژه سریال‌های تاریخی و ... تا ۲۰۰ _ ۳۰۰ نفر عوامل دارند که مدیریت کردن آنها مسئله است.

در شرایط کرونایی چه باید کرد؟

به گفته این تهیه کننده، درحال حاضر آنچه که ضرورتش احساس می‌شود تدوین یک برنامه‌ریزی کرونایی در اتاق فکر مرکز سیمافیلم است. واقعیت این است که شبکه‌ها و کنداکتور نمی‌توانند خالی بمانند و از سویی دیگر نمی‌دانیم این بیماری تا چه زمانی با ما همراه است. اینها مواردی است که باید با حضور کارشناسان خبره و متخصص در مرکز سیما فیلم یا معاونت سیما بررسی شود.

علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شناختی هم که من از دکتر شاه آبادی دارم این است که ایشان هم به شدت دنبال این هستند که سلامتی هنرمندان تضمین شود و خطری از جانب تولیدات تلویزیونی این عزیزان را تهدید نکند و حدالامکان شاهد اتفاقات اخیر که در برخی از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی رخ داده، نباشیم.

نیازمند یک برنامه ریزی مدون در قالب کوتاه مدت و میان مدت هستیم

این تهیه کننده قدیمی سینما تاکید کرد: اگر بحث اتاق فکری که مد نظر من است اجرایی شود و اتفاق بیفتد شاید بتوانیم یک برنامه ریزی مدون در قالب کوتاه مدت و میان مدت داشته باشیم و یک سری آیتم‌ها و مجموعه‌هایی را تولید کنیم که با ریسک کمتر و پرسوناژ کمتر همراه باشد و از طرفی هم آنتن از برنامه خالی نمی‌ماند و از یک سوی دیگر توانسته‌ایم این اطمینان لازم را به جامعه هنری بدهیم که خطری متوجه آنها نیست.

وی ادامه داد: به طور مثال شاید بتوان امثال برنامه‌های مهران مدیری و رامبد جوان، تئاترهای دو و سه نفره شکل داد و یا حتی می‌توان قصه‌هایی را در قالب سریال‌های خانوادگی که با کرونا مواجه هستند، تعریف کرد. در واقع به نوعی می‌توانیم یک سریال ۱۰۰ قسمتی با  ۴ـ ۵ پرسوناژ را تعریف کنیم که هم جذابیت لازم را داشته باشد و هم با ایمنی بیشتر در تولید همراه باشد. در عین حال با یک گروه کمتر و محدودتر کار را تولید کنیم و با همان تیم ۱۰ نفره بتوانیم برنامه‌هایی را تولید کنیم که همگام با داشتن جذابیت‌های لازم بحث پیشگیری‌ها و قوانین کرونایی را هم رعایت کرده باشد و هم آنتن خالی نمانده باشد و هم سلامتی جامعه هنری را تضمین کرده باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.