دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: رویکرد موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) در راستای حل مشکل مسکن مددجویان به عنوان یکی از ارکان توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و پوشش کمیته امداد امام خمینی(ع) و بهزیستی است.

حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد، رویکرد خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، نعمت‌الله ظریف با بیان اینکه امروز تامین مسکن از جمله پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین مسائل جامعه ما محسوب می‌شود، اظهارکرد: موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و با وجود گرانی شدید مصالح و هزینه‌ها، ساختمان‌های باکیفیتی ارائه می‌کند.

وی افزود: احساس رضایتی که پس از انجام کار خیر نصیب مهندسان و خیران در این پروژه‌ها می‌شود، وصف‌نشدنی است. خیران احساس دینی نسبت به مردم شهر و کشور خود دارند که همین احساس رضایت انگیزه قوی برای ادامه کار خیر است.  

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی با اشاره به وضعیت موجود بازار، نوسانات قیمت و شیوع ویروس کرونا که خللی بزرگ در کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: با این وجود هنوز افرادی هستند که از کار خیر لذت می‌برند. در هر پروژه‌ای که توسط موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) ساخته می‌شود، روزانه حدود ۲۰۰ نفر مستقیم مشغول به کار هستند.

ظریف بیان کرد: کار مسکن در امور خیریه جز سخت‌ترین کارها است. در طرح‌های مختلفی که به مددجویان پیشنهاد می‌شود، هر مددجو می‌تواند تنها با پرداخت ۱۱ میلیون تومان صاحب واحد یک‌خوابه ۵۳ متری شود.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) ادامه داد: همچنین یک مددجو واجد شرایط تنها با پرداخت ۲۵ میلیون تومان می‌تواند صاحب واحد دوخوابه ۶۵ متری و با پرداخت ۴۵ میلیون تومان صاحب واحد سه‌خوابه ۸۵ متری شود که بخشی از این مبلغ در قالب وام ۳۰ میلیون تومانی به صورت بلاعوض به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یک وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی نیز با نرخ ۴ درصد به منظور خرید مسکن ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به علت جلوگیری از مهاجرپذیری مردم از روستا به شهر برای دریافت این تسهیلات ویژه، کمیته بررسی و تحقیق تشکیل شده است، این کمیته شرایط افرادی که از طرف کمیته امداد یا بهزیستی برای دریافت مسکن معرفی می‌شوند را بررسی و افراد واجد شرایط را انتخاب می‌کند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی اضافه کرد: پس از بررسی ۱۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی تنها ۳۵ مددجویی که از طرف کمیته امداد معرفی شدند، مورد تائید کمیته تحقیق و بررسی قرار گرفتند که دارای شرایط خاص بودند، طی بررسی‌های انجام گرفته توسط کمیته تحقیق موسسه خیریه ۲ تا ۵ مددجویی که در پروژه محمدیه صاحب خانه شدند، دارای معلولیت بودند. همچنین در پروژه علویه چهار خانواده که هر کدام دارای چهار فرد معلول، ۱۱ خانواده سه معلولی و مابقی خانواده‌ها با دو فرد معلول، صاحب خانه شدند.

ظریف گفت: افراد واجد شرایط از چندین فیلتر توسط کمیته بررسی گذر می‌کنند. مواردی داشتیم که خانواده‌ها به ظاهر نیازمند بودند، به گونه‌ای که در یک خانه سه در چهار که اطراف منزل به زباله‌دان تبدیل شده بود، زندگی می‌کردند که دارای دختر معلول نیز بودند اما پس از استعلام از حساب بانکی سرپرست خانواده ۳۰۰ میلیون گردش حساب مشاهده شد، به گونه‌ای که آن زباله ویترین زندگی آن‌ها بود.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) عنوان کرد: پس از بررسی‌های انجام گرفته به یک خانواده پنج قلو تازه متولد شده با دو فرزند ۱۱ و ۷ ساله رسیدیم که مادر ۳۲ ساله و پدر ۳۷ سال سن داشت و سرپرست خانواده برای امرار معاش خود با پدر و برادرش کار می‌کرد که با کمک خیران، منزل ۹۰ متری سه‌خوابه به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان در سال گذشته به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین سلیمانی ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام من مادرم تحت پوشش کمیته امداد است وخانه اش خیلی نم وخراب است ونامناسب برای زندگی ایا یک فرد ۶۰ ساله نباید زندگی کند که در کمیته میگویند سنش بالا است اگر به مادر منکه واقعا نیازمند یک خانه است تعلق نمیگیرد پس چرا به خانواده هایی که سرپرست دارن واز نطر مالی مشکای ندارن چرا وام تعلق میگیرد مادر من نیازمند یک خانه حتئ ۴۰ یا ۴۵ متری اگر باشد است لطفا رسیدگی کنیدوشما میتوانید اول تهقیق کنید وخانه را از نزدیک ببینید بعد اگر قابل تعمیر ویا زندگی بود مادرم دران زندگی میکند