مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز در استان خراسان رضوی گفت: دستگاه اکسیژن ساز از کمبودهای پزشکی این شهرستان در درمان بیماران کرونایی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زودی تامین خواهد شد.

بیماران کرونایی درگز با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجهند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا سلیمی افزود: درگز یکی از شهرستانهای فوق بحرانی از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ معرفی شده است.

وی ادامه داد: طی هفته های اخیر تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری کووید ۱۹ و تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری در درگز افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی در بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی (ره) درگز بستری هستند و دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان دچار فرسودگی است.
وی افزود: طبق پیگیری های انجام شده با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  به زودی دستگاه اکسیژن ساز جدید در این بیمارستان فعال می شود.
سلیمی ادامه داد: بررسی های میدانی نشان می دهد در پی فرهنگ سازی و آموزشهای ارائه شده هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد مردم درگز از ماسک استفاده می کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری طی هفته های آینده  خواهیم بود.
درگز یکی از شهرستانهای فوق بحرانی و با وضعیت سیاه کرونایی شناخته شده که محدودیت هایی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از پنجم آبان ماه در این شهرستان در حال اجراست.
مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
این شهرستان از شمال هم مرز با کشور ترکمنستان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است.  

همچنین تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.