بر اساس نظرسنجی پس از انتخابات ۷۷ درصد رأی‌دهندگان یهودی آمریکا از جو بایدن و ۲۱ درصد از دونالد ترامپ حمایت کردند.

 حمایت ۷۷ درصد یهودیان آمریکا از بایدن

قدس آنلاین: این نظرسنجی توسط GBAO Strategies for J Street، یک گروه مدافع لیبرال یهودی خاورمیانه- که بایدن را مورد تأیید قرار داده بود- از بین ۸۰۰ رأی‌دهنده زودهنگام یا کسانی که در شب انتخابات به سؤالات پاسخ دادند، انجام شد.

این آمار نشان‌دهنده حمایت بیشتر یهودیان از بایدن نسبت به طرفداری آن‌ها از هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ بود؛ در حالی که بایدن در میان رأی‌دهندگان یهودی، برتری ۵۶ امتیازی را در مقایسه با برتری ۴۵ امتیازی هیلاری سال ۲۰۱۶- که در نهایت به ترامپ باخت- به دست آورده است.

این نظرسنجی- گرچه با وجود حاشیه خطا- ارقام بهتری را برای بایدن، نسبت به ارقامی که نظرسنجی پیش از انتخابات نشان می‌داد، به نمایش گذاشت. ماه گذشته نظرسنجی یک کمیته یهودی آمریکایی نشان داد که یهودیان با نسبت ۷۵ درصد به ۲۲ درصد، به بایدن در مقابل ترامپ، رأی می‌دهند.

بنا بر این نظرسنجی، ۷۸ درصد پاسخ‌دهندگان یهودی در رقابت‌های کنگره از دموکرات‌ها و ۲۱ درصد از جمهوری‌خواهان حمایت کردند.

بنا بر این نظرسنجی، تعداد یهودیان آمریکایی که نام رژیم صهیونیستی را به عنوان مهم‌ترین اولویت رأی‌دهی خود عنوان می‌کنند، از ۹ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۵ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. همچنین اکثریت آن‌ها (۵۴ درصد)، همه‌گیری کووید ۱۹ را به عنوان اولویت مهم رأی‌دهی خود برشمردند. اولویت‌های بعدی برای رأی دادن یهودیان به ترتیب تغییرات آب و هوایی (۲۶ درصد)، مراقبت‌های بهداشتی (۲۵ درصد) و اقتصاد (۲۳ درصد) بودند.

"جرمی بن-آمی"، رئیس J Street در بیانیه‌ای گفت: در این انتخابات مهم تاریخی، رأی‌دهندگان یهودی کاملاً دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه را که عناصر راست‌گرایانه و بیگانه‌هراس را در آمریکا ایجاد کرده‌اند، پس زده‌اند. در حالی که ترامپ خروج یهودیان از حزب دموکراتیک را جار می‌زد، تنها خروج و فقدانی که شاهدش بودیم همان از دست رفتن اندک یهودیانی بود که  سابقاً طرفدار جمهوری‌خواهان بودند.

نظرسنجی جِی‌استریت همچنین دیدگاه‌های پاسخ‌دهندگان در مورد رژیم صهیونیستی و درگیری با فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

۹۲ درصد گفتند افراد می‌توانند منتقد سیاست‌های دولت اسرائیل و در عین حال طرفدار رژیم صهیونیستی باشند، اما ۸۹ درصد با تحریم دولت یهودی مخالفت کردند. این نظرسنجی نشان داد که ۷۲ درصد طرفدار راه‌حل دو-کشوری هستند؛ ۱۵ درصد از الحاق طرفداری می‌کنند، در حالی که به فلسطینیان اجازه رأی دادن در انتخابات شهری را داده، اما اجازه شرکت در انتخابات ملی را به آن‌ها نمی‌دهند؛ و ۱۳ درصد از تأسیس یک کشور دوملیتی برای یهودیان و فلسطینیان حمایت کردند.

و ۶۷ درصد نیز از ایفای نقش فعالانه آمریکا در کمک به احزاب برای حل درگیری رژیم صهیونیستی و فسلطین- در صورتی که این ایفای نقش به معنای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای انجام سازش‌های ضروری برای دستیابی به صلح باشد- حمایت کردند.

انتهای پیام.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.