خانه کشتی تایباد با گذشت ۹ سال از کلنگ‌زنی، نیمه تمام رها شده که ‌برای تکمیل به اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی نیاز دارد.

بلاتکلیفی خانه کشتی تایباد پس از گذشت ۹ سال

به گزارش قدس آنلاین، کشتی گیران شهرستان تایباد در سال‌های اخیر توانسته‌اند ۱۰ مدال جهانی و آسیایی را از آن خود کنند و این امر بیانگر استعداد مردم این خطه در رشته کشتی است ولی علاقه مندان از نبود سالن مناسب برای تمرین گله دارند.

تنها سالن کشتی شهرستان با بیش از ۲۰ سال قدمت فاقد امکانات مناسب است و خانه کشتی شهرستان نیز که ۹ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شده، همچنان نیمه تمام به حال خود رها شده است. به گفته مسئولان این پروژه به دلیل نبود بودجه در حد اسکلت بندی متوقف شده ولی اهالی کشتی همچنان امید به بهره برداری آن دارند.

امکانات کشتی تایباد صفر است

یکی از پیشکسوتان کشتی تایباد با بیان اینکه کشتی تایباد در استان خراسان رضوی حرف اول را می‌زند ولی از نظر امکانات صفر است، گفت: چند ماه بود که گاز سالن کشتی تایباد به دلیل بدهی قطع شده بود که سرانجام با کمک یکی از خیرین پرداخت شد.

احمد قربانی افزود: طی چند سال گذشته اسکلت خانه کشتی تایباد انجام شده و همان طور نیمه تمام به حال خود رها شده است و هیچ رسیدگی به آن انجام نمی‌شود.

قربانی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما، اظهار کرد: امکانات گرمایشی سالن کشتی تایباد نیز توان گرم کردن این سالن را ندارد و نیاز است که مسئولان برای این موضوع فکری بیندیشند.

نگاه به کشتی تایباد باید نگاهی آسیایی و جهانی باشد

وی با مطرح کردن اینکه کشتی، تنها رشته‌ای که در شهرستان تایباد مقام‌های آسیایی و جهانی کسب کرده است، ادامه داد: استعداد در رشته کشتی در تایباد بسیار زیاد است از همین رو باید نگاه به کشتی تایباد، نگاهی آسیایی و جهانی باشد که متأسفانه این‌طور نیست.

دیگر پیشکسوت کشتی تایباد  عنوان کرد: سالن کشتی تایباد مشکلاتی از قبیل سرویس بهداشتی، دستگاه تهویه هوا و سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی دارد.

نادر عاشوری نیا تصریح کرد: ما قهرمان جهان داریم و آرزوی ما کشتی گیران، ساخت و تکمیل پروژه نیمه تمام خانه کشتی است تا جا و مکانی درست برای فعالیت و تمرین داشته باشیم.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: شهر تایباد قهرمان جهان و آسیا دارد اما با این وجود هیچ کمکی به کشتی شهرستان نشده است.

یکی دیگر از پیشکسوتان تایبادی  با بیان اینکه تایباد قطب کشتی خراسان مخصوصاً در رشته آزاد هست و استعدادهای فوق العاده زیادی دارد، اظهار کرد: طی چند ساله اخیر مسئولان قول و وعده‌های زیادی داده‌اند اما به آن عمل نکرده‌اند.

محمود حاجی زاده بیان کرد: اگر مسئولین حمایتی انجام بدهند، به جرأت می‌توانم بگویم که قهرمانان زیادی حتی در سطح المپیک خواهیم داشت.

بدهی ۱۵ میلیون تومانی سالن کشتی تایباد

رئیس هیأت کشتی تایباد نیز  گفت: در شهری که قهرمان کشتی جهان و آسیا دارد، سالن کشتی شهرش بابت خرید رویه برای تشک، ۱۵ میلیون تومان بدهی دارد!

رجب سالاری تصریح کرد: تایباد سه باشگاه کشتی در قالب تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با تعداد بیش از ۲۰۰ کشتی گیر دارد.

رئیس هیأت کشتی تایباد با بیان اینکه کشتی این شهرستان استعداد زیاد دارد اما حمایت نمی‌شود، عنوان کرد: اگر حمایتی انجام می‌شد، چندین کشتی گیر نونهال و نوجوان تایبادی نیز در جهان صاحب مقام می‌شدند.

تکمیل پروژه خانه کشتی تایباد نیازمند اعتبار ده میلیارد ریالی

مدیر اداره ورزش و جوانان تایباد نیز  با بیان اینکه از کلنگ زنی خانه کشتی تایباد ۹ سال می‌گذرد، گفت: تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده که برای تکمیل آن نیازمند اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی است.

یونس شیخ احمدی با اشاره به اینکه سالن کشتی شهرستان تایباد وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: این شهرستان کشتی گیرانی دارد که بیش از ۲۰ مدال بین المللی را برای کشورمان کسب کرده‌اند و امکانات فعلی شهرستان، پاسخگوی نیاز آنها نیست.

وی با اشاره به اعتبارات پروژه خانه کشتی تایباد، بیان کرد: متأسفانه اعتبارات تخصیص یافته برای به پایان رساندن این پروژه بسیار کم است و با این اعتبارات، پروژه تکمیل نخواهد شد.

مدیر اداره ورزش و جوانان تایباد در رابطه با ۱۵ میلیون تومان بدهی هیأت کشتی تایباد برای خرید رویه تشک کشتی بیان کرد: با نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی انجام شده و قول پیگیری را در این خصوص داده‌اند.

حال باید دید مسئولان در شهری که قهرمانان بین المللی زیادی را در رشته کشتی تربیت کرده، چه زمانی، مشکلات سالن کشتی را حل کرده و خانه کشتی شهرستان را به بهره برداری می‌رسانند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.