همزمان با اعلام آزادسازی چند روستا در قره‌باغ کوهستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان، رئیس حکومت خودخوانده قره‌باغ کوهستانی از انتقال مرکز از شهر خان‌کندی به ایروان خبر داد.

علی‌اف: ۷ روستا را آزاد کردیم/ سرنگونی سوخو ۲۵ ارمنستان

قدس آنلاین: «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی مناطق جدید طی عملیات این کشور در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

او عصر چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای «میرک» و «کاودار» را در استان «جبرائیل» (جنوب قره‌باغ) و روستاهای «مشهدی اسمائیل‌لی» و «شفی‌بیلی» در استان «زنگیلان» (هم‌مرز با ارمنستان) و روستاهای «باشارات»، «قارا کیشی‌لر» و «قاراجالی» را در استان «قوبادلی» (غرب قره‌باغ) آزاد کرده‌اند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیشتر امروز در توییت‌هایی از اقدام نیروهای ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی و شخصی انتقاد کرده و گفته است که نیروهای جمهوری آذربایجان برای آزادسازی اراضی اشغالی خود تجهیزات مدرن و روحیه بالایی دارند.

همزمان با اعلام آزادسازی این مناطق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو ۲۵ ارمنستان بر فراز قره‌باغ کوهستانی خبر داد. باکو پیشتر از انهدام شش فروند جنگنده ارمنستان خبر داده بود.

در همین ارتباط، با نزدیک شدن نیروهای آذربایجان به شهرهای «شوشا» و «خان‌کندی» (استپاناکرت)، مرکز جمهوری خودخوانده قره‌باغ، حساب متعلق به «آرائیک هاراطونیان»، رئیس حکومت خودخوانده قره‌باغ در فیس‌بوک اعلام کرد که به صورت موقت مرکز این حکومت را از خان‌کندی به ایروان، پایتخت ارمنستان منتقل خواهند کرد.

درگیری و تنش بین دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی از ششم مهرماه آغاز شده و طی این مدت، تلاش‌های برای متوقف کردن این جنگ که موسوم به جنگ دوم قره‌باغ است، در قالب سه توافق آتش‌بس فایده‌ای نداشته است.

باکو با اعلام اینکه مذاکرات نزدیک به سه دهه برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی خود نتیجه‌ای نداشته، بر آزادسازی تمامی این مناطق اصرار دارد و از ارمنستان خواسته شکست را قبول کرده و از خاک جمهوری آذربایجان  عقب‌نشینی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.