مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از وجود ۱۲ هزار زن معتاد بر اساس آمارهای رسمی در این استان خبر داد.

وجود ۱۲ هزار زن معتاد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  طاهره طهماسبی با بیان این مطلب که حدود ۶دهم درصد از معتادان استان را زنان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: آمارهای فوق بسیار بالا است؛ چراکه وجود حتی یک زن معتاد نیز برای استان زیاد است.

وی افزود: زن محور خانواده است و فقط به تنهایی یک زن نیست بلکه این زن و مادر است که از خانواده و فرزندان حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک زن معتاد شد، یک خانواده از هم خواهد پاشید، تصریح کرد: در سال‌های گذشته سن اعتیاد زنان بالا و زنان به مواد مخدر سنتی همچون تریاک معتاد بودند ولی در حال حاضر سن اعتیاد در زنان پایین آمده و زنان به مواد مخدر صنعتی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

طهماسبی در خصوص تاثیر کرونا بر اشتغال زنان، اظهار کرد: موضوع اشتغال زنان خراسان رضوی نیز متاثر از کرونا شد، اما خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ بیکاری زنان استان به دلیل رونق مشاغل خانگی کاهش یافت.

وی با اشاره به تولید ماسک توسط زنان در حوزه مشاغل خانگی، افزود: همچنین با توجه به اینکه تمایل مردم به گیاهان دارویی بیشتر شد، زنانی که در این زمینه فعالیت می‌کرند، برای تولیداتشان بازار مصرف بیشتری پیدا شد و اشتغال زنان در این زمینه افزایش یافت.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کرونا بر روی مشاغل خدماتی تاثیر زیادی گذاشته است، عنوان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از زنان که در زمینه سرویس مدارس مشغول به فعالیت بودند، بیکار شدند که برای حل این موضوع با همکاری معین‌های اقتصادی استان اقدام به راه اندازی "بانو تاکسی" در مشهد نموده‌ایم و در حال حاضر ۱۲۰۰ خانم در "بانو تاکسی" مشهد مشغول به فعالیت هستند.

طهماسبی افزود: با توجه به رایزنی‌هایی که با وزارت کشور انجام داده‌ایم، در صدد هستیم تا "بانو تاکسی" را در کل کشور تسری دهیم.

وی به افزایش نرخ ۲.۹ درصدی ازداوج در استان در ۷ ماهه اول سال جاری اشاره و اظهار کرد: به همان نسبت نرخ طلاق در استان کاهش یافته است هر چند که پیش بینی می‌کنیم افزایش ازدواج در استان به دلیل شرایط کرونا و کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها باشد.

وی توجه به سلامت جسمانی و روانی زنان استان را از دیگر فعالیت‌های اداره کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: بعد سلامت روانی نیز توسط NGO ها پیگیری می‌شود.

منبع: ایسنا 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.