در حالی‌که دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان از توهین به پیامبر اسلام (ص) حمایت می‌کند، در این کشور به دانشجویان ایرانی برای چاپ تمبر «من محمد را دوست دارم» مجوز نداد.

مخالفت فرانسه با اقدام دانشجویان ایرانی برای چاپ تمبر «من محمد را دوست دارم»

قدس آنلاین: رئیس جمهور فرانسه، اهانت نشریه این کشور به پیامبر رحمت و خدشه‌دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را آزادی بیان می‌نامد، اما این در حالی است که حتی اجازه داده نمی‌شود در این کشور دانشجویان مسلمان برنامه‌های خود به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) را اجرا کنند.

در همین راستا اخیرا جمعی از دانشجویان ایرانی در فرانسه قصد داشتند براساس قوانین شرکت پست فرانسه تمبری که منقش به واژه «من محمد را دوست دارم» بود، را برای عرض ارادت و علاقه به ساحت رسول الله (ص) چاپ کنند، که طرح این تمبر مورد تایید شرکت پست قرار نگرفت!

شرکت پست فرانسه تمبر «من محمد را دوست دارم» را به دلیل داشتن مفاهیم مذهبی رد کرد و دانشجویان بار دیگر اینگونه آزادی بیان در فرانسه را تجربه کردند. 

به گفته یکی از دانشجویان، بر اساس قوانین پست فرانسه هر فردی در این کشور می‌تواند تمبر اختصاصی داشته باشد و از آن برای امور پستی استفاد کند ولی شرکت پست فرانسه طرح " من. محمد را دوست دارم" دانشجویان مجوز چاپ نداده در حالیکه تمبرهایی با مفاهیم عجیب هم مجوز گرفته اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.