رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از حرم مطهر رضوی و زائران آن به عنوان دارایی‌های ملی یاد کرد.

حرم مطهر رضوی و زائران آن جزو دارایی‌های ملی محسوب می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،   چهارمین جلسه شواری عالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی صبح امروز  با حضور مصطفی خاکسارقهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران استانی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.
سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل بر مقوله‌های تهدید، آسیب پذیری، مخاطرات و ریسک و اقدامات پدافند غیرعامل متمرکز است، اظهار داشت: حوزه تهدیدات به دو مقوله عام و خاص تقسیم می‌شود. تهدیدات عام مانند تهدیدات کلی است که یک کشور را در معرض خطر قرار می دهد. اما تهدیدات خاص به تهدیدات ویژه و اختصاصی یک مجموعه مربوط می‌شود.
وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن تغییر ماهیت داده است و اکنون دشمن تمرکز خود را بر تهدیدات علیه زیرساخت‌ها و تهدیدات علیه مردم  قرار داده است، تصریح کرد:  حفظ تداوم کارکردهای ضروری یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور است چون اگر تداوم کارکرد زیرساخت‌ها حفظ نشود بر زندگی مردم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت از دارایی‌های ملی است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر رضوی و زائران آن جزو دارایی‌های ملی معنوی این کشور به حساب می‌آیند. از همین رو مکلفیم که با بکارگیری الزامات پدافند غیرعامل از این آستان مقدس و زائران آن در برابر تهدیدات محافظت کنیم.
سردار جلالی ادامه داد: حرم مقدس رضوی نیز از کارکردی معنوی برخوردار است که با توجه به اهمیت آن و ارتباط معنوی مردم ما با امام رضا(ع) تداوم کارکرد آن بسیار اساسی و حائز اهمیت است.

رعایت مناسب شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم رضوی
وی سطح رعایت استاندارها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم رضوی را از بسیاری مراکز و نهادها در کشور بهتر، بالاتر و شایسته تقدیر دانست و آن را نمونه خوبی برای سایر ارگان‌ها اعلام کرد.
سردار دکتر جلالی احساس مسئولیت آستان قدس رضوی نسبت به مباحث پدافند غیرعامل را شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارتقای آمادگی ها انجام شده است که باید بیش از پیش توسعه یابد.

اثرات سبک زندگی معنوی و دعا در مقابله با کرونا
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اثرات سبک زندگی معنوی و دعا بر سلامت بیماران تصریح کرد: در شرایطی که بیماری کرونا، درمان و واکسن ندارد، رویکرد بهداشت محور، مبتنی بر  سبک زندگی و آموزه های دینی که بر رفتارهای مراقبتی بهداشتی با تاکید بر آموزه های دین اسلام معنویت تاکید دارد، می‌تواند فرایند جامع مقابله با کرونا کمک کند.

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و آستان قدس رضوی
همچنین در حاشیه این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و آستان قدس رضوی به امضا رسید.
این تفاهنامه در راستای گسترش و تقویت هرچه بیشتر تعاملات طرفین به منظور گسترش همکاری‌های موثر، شناسایی و استفاده بهینه از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از امکانات متقابل، هم‌افزایی در انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش توانمندی و آمادگی‌ها، تاب‌آوری و پاسخ موثر در برابر مخاطرات و تهدیدات احتمالی در آستان قدس رضوی به ویژه حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، تامین ایمنی و حفاظت از دارایی‌ها و زیرساخت ها با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک با رویکرد توسعه پایدار در زمینه اقدامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منعقد شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.