پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در نوزدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

درخشش پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر

به گزارش قدس آنلاین، رساله دکتری حجت‌الاسلام و المسلمین علی جلائیان اکبرنیا، معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی با عنوان «بررسی اصول و مبانی سبک زندگی اسلامی» در نوزدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور به عنوان رساله برتر دکتری انتخاب شد.
در این رساله، اصول و مبانی سبک زندگی اسلام در محور «جهان‌شناسی و انسان‌شناسی» مرور شده و توحید، ولایت، معاد و انسان‌شناسی به‌عنوان اصول سبک زندگی اسلامی مطرح شده است و مبانی مستخرج از این اصول نیز مانند وحدت، نفی طبقات اجتماعی، عدم پذیرش طاغوت، مدیریت بحران و وسعت دید بیان شده است. در پایان این پژوهش نیز به‌ اختصار به اصول و مبانی سبک زندگی غیرتوحیدی اشاره‌ شده و به این نتیجه رسیده است که پایه و مولفه اساسی سبک زندگی اسلامی جهان‌شناسی اسلامی و باورمند عملی جامعه به آن است و این امر مگر با همت تمام مسئولان و نیروها و به‌کارگیری امکانات، فناوری و صنعت محقق نمی‌شود.
گفتنی است، نوزدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی برگزار شد و با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.