وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ممنوعیت واردات خودرو به کشور، دو شرکت داخلی تولید کننده خودرو هرگونه که خواسته‌اند خودرو تولید و با هر قیمتی که مدنظرشان بوده، خودرو وارد بازار کرده‌اند که بنده به نیابت از مسئولان قبلی از مردم عذرخواهی می‌کنم.

به نیابت از مسئولان قبلی، از مردم عذرخواهی می‌کنم

قدس آنلاین: علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه ۱۵ آبانماه در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس قانون، تنظیم بازار به عهده وزارت صمت است، اظهار کرد: در بحث محصولات کشاورزی و نهاده های دامی در سال ۹۲ مصوب شد تنظیم بازار این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود و مدت ها این کار در این وزارتخانه ادامه داشت اما با تشدید تحریم ها و محدود شدن دسترسی به درآمد نفتی شاهد افزایش قیمت ها بودیم، که در همین راستا مجددا بحث تنظیم بازار به وزارت صمت سپرده شد.

وی افزود: ۲۵ درصد از تولیدات کشور وابسته به مواد اولیه است و در حوزه نهاده های دامی ۸۵ درصد وابستگی داریم که تاثیر مستقیمی بر سفره مردم دارد که با این شرایط سران قوا تصمیم گرفتند اختیار را به وزارت صمت بدهند و هر هفته ستاد تنظیم بازار در وزارتخانه تشکیل و سعی می شود کنترل، نظارت و قیمت گذاری کالاهای مشمول قیمت گذاری توسط ستاد صورت بگیرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در پی فرمایشات مقام معظم رهبری که دغدغه درستی بود، ستاد تنظیم بازار را عصر سه شنبه هفته جاری برگزار کردیم افزود: سیاست های جدیدی در هفته گذشته در حوزه صادرات و واردات در پیش گرفته و از سوی رییس جمهور ابلاغ شد مبنی بر این است سیاست وزارتخانه بر فراوانی کالا در بازار است و باید تلاش کنیم عرضه کالا در بازار افزایش باید.

رزم حسینی ادامه داد: از آنجایی که برخی از کالاها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی کنند و شبکه توزیع نهاده های دامی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بود، قرار شد اختیارات به این وزارتخانه داده شود تا صادرات و واردات محصولات کشاورزی را به عهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور داریم اظهار کرد: برای تولید، اشتغال و امنیت غذائی این سیاست در پیش گرفته شده تا وزارتخانه صمت در زمینه جلوگیری از صادرات و یا دادن اجازه صادرات تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.