تمامی شاخص‌های مهم بورسی جهان صعودی شدند.

احتمال رفتن ترامپ، بورس‌های جهان را سبزپوش کرد

قدس آنلاین: در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۹۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و  ۳۹۰.۱۸ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۹۴ درصد صعود تا سطح ۳۵۱۰.۴۵ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۵۹ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۸۹۰.۹۳ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۰۶.۱۸ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۱.۹۸ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۵۶۸.۰۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۱.۲۴ درصدی در سطح ۴۹۸۳.۹۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۱۰ درصد بالا رفت و به ۶۹۲۴.۲۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۷۳ درصدی تا سطح ۲۴ هزار و ۱۰۵.۲۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۳.۲۵ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۶۹۵.۲۲ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۴۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۸۵.۱۱ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۲۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۳۹.۶۱  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)  

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۵۶ درصد کاهش به ۳۸.۵۴ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ریزش ۱.۲۴ درصدی به ازای ۴۰.۷۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افزایش ۲.۳۷ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۴۸.۰۷ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۱.۵۵ درصدی به ازای ۲۵.۴۴ دلار مبادله شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.