«ای بی سی»، «سی بی اس»، و «ان بی سی» هنگامی که ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره تقلب در انتخابات صحبت می کرد، پخش زنده سخنرانی او را قطع کردند.

قطع پخش زنده سخنرانی ترامپ در چند شبکه خبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نیویورک تایمز ، سه شبکه بزرگ خبری آمریکا یعنی‌ای بی سی ‏، سی بی اس، و ان بی سی هنگامی که ترامپ در کنفرانس خبری پنج شنبه خود در کاخ سفید درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت کرد، پخش زنده سخنرانی او را قطع کردند.

این شبکه‌های تلویزیونی چند دقیقه پس از آغاز پخش اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه هنگام پخش اخبار عصرانه این شبکه‌ها که بیشترین مخاطبان مشترک را در اخبار تلویزیون به خود جلب می‌کنند، وارد عمل شدند و پخش برنامه کنفرانس خبری را قطع کردند تا درباره برخی از دروغ‌های او توضیح دهند و آن را اصلاح کنند.

لستر هولت مجری شبکه ان بی سی اعلام کرد: ما باید در اینجا پخش صحبت ترامپ را قطع کنیم، زیرا رئیس جمهور اظهارات نادرستی را ارائه داد، از جمله این تصور که در رای گیری تقلب صورت گرفته است. در حالیکه هیچ مدرکی در مورد آن وجود نداشته است.

در شبکه تلویزیونی ABC نیز دیوید مویر ​​مجری برنامه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و به بینندگان گفت: "چیزهای زیادی برای فاش کردن و بررسی واقعیت وجود دارد.

نانسی کوردز خبرنگار CBS نیز حدود ۹۰ ثانیه زمان صرف کرد تا چندین جمله بی پایه و اساس ترامپ را اصلاح کند.

اگرچه شبکه‌های تلویزیونی سی ان ان و فاکس نیوز به طور زنده به پخش اظهارات ترامپ ادامه دادند، تصمیم دیگر شبکه‌های پخش تلویزیونی مبنی بر قطع برنامه به دلیل اظهارات بی پایه و مدرک و غیرقابل بررسی وی در مورد انتخابات، موجب شد ترامپ از تعداد قابل توجهی مخاطب محروم شود. تعداد بینندگان بیشتر و گسترده تری نسبت به برنامه‌های پخش شده در CNN، MSNBC و Fox News، سه بخش خبری عصرانه شبکه‌های سی بی اس وای بی سی و ان بی سی را در آن ساعت تماشا می‌کنند.

این مسئله که آیا کنفرانس‌های خبری ترامپ به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود یا خیر، از ابتدای ریاست جمهوری وی، مدیران تلویزیون را دچار دردسر کرده است. در اوایل سال جاری، شبکه‌ها با چگونگی زمینه سازی اطلاعات ترامپ در مورد ویروس کرونا که پزشکان و مقامات بهداشت عمومی آن را گمراه کننده و گاه کاملاً اشتباه می‌دانستند، مشکل داشتند.

روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی MSNBC اولین شبکه‌ای بود که پس از فقط ۳۵ ثانیه پخش کنفرانس خبری ترامپ جدا شد. (MSNBC که طرفداران زیادی از جناح لیبرال دارد، نسبت به کانال‌های دیگر در انتخاب جلوگیری از پخش مستقیم اظهارات رئیس جمهور تهاجمی‌تر عمل می‌کند). برایان ویلیامز مجری شبکه به بینندگان گفت: این حرکت به عنوان یک شیرین کاری یا اقدامی نمایشی انجام نشده است. ما فقط نمی‌توانیم چنین چیزهایی را پخش کنیم، چون ریشه در واقعیت ندارد و در شرایطی که هم اکنون کشور ما در آن قرار دارد، طرح چنین مسائلی خطرناک است.

در شبکه فاکس نیوز، خبرنگار ارشد کاخ سفید، جان رابرتز نیز درگزارشی از محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ترامپ در کاخ سفید خطاب به بینندگان گفت ما هیچ مدرکی دال بر حمایت از ادعاهای بی اساس رئیس جمهور درباره تقلب در انتخابات ندیده ایم.

منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsanz ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعا افتضاحن این شبکه های آمریکایی حرف از دموکراسی میزنن اما با کسی که باهاش مشکل دارن اینطوری برخورد میکنن!!! اونم تقلب توی انتخابات که واقعا جای بحث داره....