شرایط کرونا در شهرستان‌های واقع در جنوب شرق خراسان رضوی نیز بحرانی است و این امر نتیجه مستقیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تاخت و تاز کرونا در جنوب شرق خراسان رضوی؛ مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهمال می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، وضعیت و شرایط کرونا در استان خراسان رضوی همچنان بحرانی است و بخش زیادی از این مسئله ناشی از این امر است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان به حداقل رسیده است.

برای مثال در کلانشهری همچون مشهد در حالی که آمارها در زمان کنترل و کاهش بیماری حاکی از این بود که قریب به ۸۵ درصد مردم از ماسک استفاده کرده و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند این آمار اکنون با افت فاحشی نسبت به دو ماه قبل روبه‌رو شده و نتیجه طبیعی آن نیز این بوده که میزان کرونا افزایش یافته است.

در شهرستان‌های خراسان رضوی نیز وضعیت بهتر نیست بلکه بدتر شده و برخی از شهرستان‌های استان مانند نیشابور و زبرخان اینک شرایط سیاه کرونایی را تجربه می‌کنند.

در شهرستان گناباد نیز وضعیت نابهنجار است و آمار مبتلایان و بستری شدگان رو به افزایش است و همین مسئله سبب محدودیت‌هایی برای اصناف در این شهرستان شده است.

در تربت جام نیز بنا به گفته مدیر علوم پزشکی این شهرستان ظرفیت بیمارستان پذیرای بیماران کرونایی تکمیل شده است و این شهرستان نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

افکار در این زمینه می‌گوید: این مسئله نتیجه مستقیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است و قطعا اگر همین روند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ادامه داشته باشد با وضعیت سخت‌تری نیز روبه‌رو خواهیم شد.

وی بیان کرد: نقش تجمعات و برگزاری مراسمی همچون عروسی و عزا در این شرایط بسیار موثر بوده و تا زمانی که پروتکل‌ها از سوی مردم رعایت نشود همین وضعیت را شاهد خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.