کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بی‌تردید هر فردی در آمریکا رئیس جمهور شود تنها به دنبال حفط قدرت تک ابرقدرتی آمریکاست و برای این موضوع حاضر به انجام هر کاری است تا این موقعیت را برای آمریکا حفظ کند. 

نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان نمی‌توانند افول آمریکا را متوقف کنند/ تنها راهی که پیش روی آمریکایی‌هاست، سلطه بر منابع نفتی عمده جهان است

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص انتخابات آمریکا مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:  فرمایشات مقام معظم رهبری ناشی از شناخت دقیق ماهیت احزاب مختلف آمریکاست که فقط قدرت را دست به دست می‌کنند، ضمن اینکه معظم له از واقعیت‌های کشورمان هم شناخت دارند و نقاط ضعف و نقاط قوت اقتصادی کشور را خوب می‌دانند لذا یک ارزیابی کاملاً واقع بینانه از موضوع ارائه می‌دهند. واقعیت این است که آمریکا در حال افول است سالهاست این مسیر را طی می‌کند نه حزب دموکرات و نه حزب جمهوری خواه نمی‌توانند افول آمریکا را متوقف کنند. 

وی در این باره افزود : امروز جهان از تک قطبی به سرعت به جهان چند قطبی تبدیل شده و به این سمت حرکت می‌کند به نحوی که گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که اقتصاد چین به مراتب قوی تر از اقتصاد آمریکا شده است و آمریکا به سرعت در حال ضعیف شدن است و قدرت های دیگری در سطح جهان در حال جایگزین شدن هستند. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: بی تردید هر فردی در آمریکا رئیس جمهور شود تنها به دنبال حفط قدرت تک ابرقدرتی آمریکاست و برای این موضوع حاضر به انجام هر کاری است تا این موقعیت را برای آمریکا حفظ کند. 

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل و استراتژیست در این باره خاطر نشان کرد : اگر آمریکا از تک ابرقدرتی به زیر کشیده شود قطعاً دچار ضررهای متعددی می‌شود و از کدخدایی که برای خود متصور شده سقوط می‌کند لذا تنها راهی که پیش روی آمریکایی‌ها وجود دارد تا مانع سقوط شوند، سلطه بر منابع نفتی عمده جهان است نفت هم عمدتاً در خلیج فارس شمال آفریقا و آمریکای لاتین است. 

وی در ادامه تصریح کرد : یکی از مهمترین دلایل توطئه تراشی های آمریکا علیه ونزوئلا به خاطر همین منابع نفتی است لذا آمریکا در ونزوئلا و منطقه ما به دلیل همین منابع نفتی است که موجب غضب و دستبرد آمریکا قرار گرفته است. مهم‌ترین هدف آمریکا تسلط بر منابع طبیعی ماست و آنها غیر از  تصاحب آن موضوع دیگری را دنبال نمی‌کنند تا به مالکیت آنها در بیاید، هر چند این هم کفایت نمی‌کند، بلکه مایلند نفت کشورهای دیگر را هم  غصب کنند. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: به هر حال قطب‌های قوی اقتصادی و صنعتی جهان مثل چین، هند، ژاپن و حتی کشورهای  اروپا و کشورهای جهان نیازمند به نفت هستند. اگر آمریکا به نفت جهان مسلط شود می‌تواند این کشورها را به پیروی از خود وادار کند و موقعیت تک ابرقدرتی خود را همچنان حفظ کند، یا به گذشته برگرداند لذا هدف آمریکایی‌ها در دشمنی با ما تصاحب منابع نفتی ما است حالا چه جمهوری خواه روی کار بیاید یا دموکرات فرق چندانی در تغییر سیاست ها و رویکردهای آنها نمی کند. بی تردید ما حاضر نیستیم منابع نفتی را پیشکش آنها  کنیم چرا که آنها قصد مالکیت دارد نه قصد خرید، لذا لازمه این موضوع سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است و برفرض مثال اگر موفق شوند نظام را سرنگون کنند، هیچ حکومتی هم که در ایران روی کار بیاید نمی‌تواند به مردم  بگوید نفت ایران برای آمریکاست، چون با قیام مردم مواجه می‌شود لذا تنها راهی که وجود دارد تجزیه کردن ایران است. 

کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت :بنابراین هدف مشترک جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، تجزیه ایران به قطعات کوچک و تصاحب منافع ثروت ایران از جمله منابع نفت و گاز است. سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران چون از طریق جنگ برای آمریکا  مقدور نیست، با توجه به اینکه خوشبختانه در این زمینه قوی هستیم و دشمن می‌داند و کسی جرأت تعرض نظامی به کشور را ندارد تنها راه ایجاد فتنه است، اعم از فتنه اقتصادی و فتنه سیاسی و غیره که در چندین سال گذشته این توطئه‌ها لحظه‌ای متوقف نشده است، البته شکست خورده‌اند حتی عناصری از ضد انقلابی  مثل اردشیر زاهدی و رئیس سابق حزب رستاخیز که اصولاً با نظام جمهوری اسلامی ایران همسو نیستند دست از مخالفت با جمهوری اسلامی برداشته‌اند و می‌دانند اگر جمهوری اسلامی نباشد ایران تمامیت ارضی خود را از دست می‌دهد و تجزیه می‌شود و چون آنها برایشان تمامیت ارضی ایران، حفظ تمامیت ارضی ایران هم است به همین دلیل دست از مخالفت با جمهوری اسلامی ایران برداشته‌اند که بعضی‌ها در ایران هنوز متوجه این موضوع مهم نیستند. 

محمد حسن قدیری ابیانه تاکید کرد : به هر حال چه دموکرات چه جمهوری‌خواه چه ترامپ چه بایدن چه اوباما و کلینتون یا هر کس دیگری که روی کار بیاید خواستار حفظ موقعیت تک ابرقدرتی آمریکا و ترمیم آن است که همه آنها در هدف دشمنی تجزیه و تصاحب منابع نفتی ما مشترک هستند، اما در روش با هم تفاوت دارند. جمهوری خواهان یا ترامپ می‌گوید من از طریق فشار اقتصادی می‌خواهم ایران را تسلیم و سرنگون کنم دموکرات‌ها می‌گویند ما روش هوشمندتری برای سرنگونی ایران داریم بحث این است که کدام روش برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مؤثرتر است بنابراین هر دو دشمن هستند و ما نباید فکر کنیم آنها قصد دارند روش خصمانه خود را کنار بگذارند. 

وی دراین باره گفت: راهکار این است که ما از درون خود را تقویت کنیم. فرمایشات مقام معظم رهبری باز هم ما را متوجه عمل به اقتصاد مقاومتی می‌کند، باید شعارهای سال را نصب العین خود قرار دهیم هم مردم هم مسئولین هر فردی از آحاد ملت برای تقویت کشور باید بیش از پیش تلاش کند. قطعا بیانیه گام دوم رهبری چراغ راه  آینده کشور است، لذا همه باید تلاش کنیم تا در زمینه امنیت اقتصاد و فرهنگ بیش از گذشته خود را قوی کنیم چرا که تقویت ایران اسلامی باعث می‌شود که دشمن بیش از گذشته از موقعیت خود ناامید شود. سیاست آمریکا این است که آنها یک سوزن به خود بزنند یک  جوالدوز به ما، قطعا تحریم ایران به لحاظ اقتصادی به زیان کشورهای دیگر حتی خود آمریکا هم هست. مثلاً ما حاضر بودیم هواپیمای بویینگ آنها را بخریم اما نفروختند و شرکت بویینگ از این بابت متضرر شده است آنها اگر ببینند ما تحت فشاریم فشار و ضرر بزرگتری را به ما تحمیل می‌کنند لذا با تقویت اقتصاد باید مانع تشدید تحریم‌ها شویم. 

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: اخیراً مشاور عالی امنیت ملی کاخ سفید گفته که تحریمی نمانده که مشمول ایران نشده است حتی آیت الله جنتی را هم تحریم کردند! منتها دموکرات ها معتقد هستند راه‌های هوشمندانه‌تری برای ضربه زدن به ما دارند هر چند که آن‌ها هیچ غلطی نمی‌کنند منتها دموکرات ها معتقد هستند که راه‌های هوشمندانه‌تری برای ضربه زدن دارند. متاسفانه دولت ما در مذاکرات با آمریکا کاملاً شکست خورده و آمریکا به هیچکدام از وعده‌هایش در قبال ایران عمل نکرد. کل دستاورد دولت در هشت سال گذشته برجام بود که برجام هم از بین رفت و متأسفانه جامعه  شرطی شد.  درحالی‌که اگر با حسن ظن نگاه کنیم اینها هنوز آمریکا را کدخدا می‌دانند و این نگاه موجب می‌شود در یک سال باقی مانده از دولت آقای روحانی چون همچنان منتظر سراب بایدن هستند هیچ کاری برای بهبود اقتصاد انجام نمی‌دهند. متأسفانه دولت فکر می‌کند اگر بایدن پیروز شود گشایش ایجاد می‌شود و این تصور در افکار عمومی باعث شده که مردم برای فروش ارز و طلا هجوم بیاورند و ارز و طلایی را که در اختیار دارند، تا ارزان‌تر نشده بفروشد.

وی خاطر نشان کرد : از طرف دیگر بایدن و هم جمهوری خواهان مایل هستند اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شوند برای اینکه دستاوردی از خود به نمایش بگذارند دولت به طور موقت گشایشی ایجاد می‌کند تا مانع پیروزی نیروهای انقلاب شوند و دوباره اصلاح طلبان سر کار بیایند. دولت هم ارز و طلای مردم را می‌خرد تا در آستانه ۱۴۰۰ ارز پاشی کند و این مسأله موجب ارزانی شود تا زمانی که باز هم بتوانند پیروز میدان شوند، بعد از این پیروزی و فشارهای سخت‌تری علیه ایران اعمال خواهند کرد. 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: اگر مردم یک نیروی انقلابی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند، آن زمان با وجود رئیس مجلس و مجلس انقلابی رئیس قوه قضاییه انقلابی و دولت انقلابی وضعیت ایران تقویت می‌شود ایران در مقابل تحریم‌ها مقاوم خواهد شد و  تحریم‌ها خنثی می شود، اگر ما بتوانیم و می‌توانیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، آن زمان تحریم‌های غرب فشار چندانی به ایران وارد نمی کند و بالاجبار تحریم‌ها کاهش می‌یابد و به نفع اقتصاد و معیشت مردم ایران تمام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.