گیلان- معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۵۰ درصد باعث کنترل زنجیره بیماری کرونا می شود، گفت: رعایت این دستورالعمل ها توسط اصناف نقش بسیار مهمی در پیشگیری از کرونا دارد.

نقش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل زنجیره کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر مسعود نوروزی ، با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای کنترل و قطع زنجیره کرونا سهیم باشند، اظهار کرد: یکی از جاهای مهم و حساسی که ممکن است از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در آن ضربه بخوریم، اصناف و مراکز تجمعی هستند.

وی با اشاره به ثبت نام اصناف در سامانه سلامت و دریافت شیوه نامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزود: رعایت این دستورالعمل ها توسط اصناف نقش بسیار مهمی در پیشگیری از کرونا دارد.

وی از بستری شدن ۷۱ بیمار کرونایی جدید در گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۲۰ نفر در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و برخی از آنان حال وخیمی دارند.

معاون علوم پزشکی گیلان، عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی را موجب افزایش سریع بیماران بستری دانست و یادآور شد: با همکاری استانداری، به اماکن دولتی و نیمه دولتی مراجعه می کنیم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، اخطار جدی و مجازات اداری به دنبال دارد. همچنین اصناف متخلف بعد از دریافت اخطار ۴۸ ساعت، پلمب خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.