رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای علی الخصوص بیماران قلبی تنفسی داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند تا در هنگام بارش های پاییزی نیازی به خروج از خانه به این دلیل نداشته باشند.

بحران تنگی نفس همزمان با بارش های پاییزی در اهواز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اینکه از شهروندان خواست با توجه به پیش‌بینی بارندگی و احتمال بروز مشکلات تنفسی و تنگی نفس در پی اولین بارش پاییزی هرسال، هنگام بارش‌های اولیه پاییز در شهر تردد نکنند، گفت: سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای علی الخصوص بیماران قلبی تنفسی داروهای مورد نیاز خود را فورا تهیه نمایند تا در هنگام بارشهای پاییزی نیازی به خروج از خانه به این دلیل نداشته باشند.
وی تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی را از درون منازل خود شروع کنیم و ماسک را از خود جدا نکنیم…. در صورت خیس شدن و یا رطوبت دار شدن ماسک و یا استفاده بیش از ۴ ساعت ماسک را در سطل های زباله درب دار و یا کیسه های بهداشتی مخصوص امحا نماییم.
احمدی با اشاره به اپیدمی کرونا که تمام توان و قوای نیروهای بهداشت و درمان را گرفته است، ضمن ابراز نگرانی در خصوص مشکلات آتی در بارشهای پاییزی خواستار اهتمام ویژه همه برای جلوگیری از اضافه شدن بار مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی شد.
احمدی از شهرداری و آب و فاضلاب نیز خواست از هم اکنون تدابیر لازم برای جمع آوری آب های سطحی و لایروبی و آهک پاشی و پس زدگی فاضلاب علی الخصوص در مناطق حاشیه شهر را بیندیشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.