دیروز وقتی کارکنان یکی از بخش‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد قصد حضور در محل کار خود را داشتند و قرار بود لباس‌های مخصوص ضد کرونا را مثل هر روز بپوشند با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدند.

توزیع کیت تاناکورا در بخش کرونا!

هاشم رسائی‌فر/

دیروز وقتی کارکنان یکی از بخش‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد قصد حضور در محل کار خود را داشتند و قرار بود لباس‌های مخصوص ضد کرونا را مثل هر روز بپوشند با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدند. به گفته یکی از پرستاران، لباسی که به آن‌ها تحویل داده شده بود به قدری نازک بود که برای پرستاران خانم غیر قابل استفاده بود! نکته دیگر اینکه وقتی کادر درمان بخش مذکور در بیمارستان امام رضا(ع) حاضر به پوشیدن این لباس نشدند در اقدامی عجیب‌تر لباس‌هایی تحویل آن‌ها داده شد که گویا قبلاً استفاده شده بودند! تنها اتفاقی که در خصوص این لباس‌ها افتاده بود این بوده که لباس‌ها شسته شده و پس از خشک شدن برای استفاده مجدد به کادر درمان داده شده‌اند! یعنی لباس‌های مستعمل برای استفاده مجدد بین پرستاران توزیع شده بود!

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این لباس به گونه‌ای طراحی شده است که یکبار مصرف بوده و پس از هر بار استفاده می‌بایست معدوم شوند. حال با وجود این چطور و چگونه لباس یکبار مصرفی که در بخش کرونایی بیمارستان استفاده شده و به شدت خطرآفرین است و روی برخی از آن‌ها حتی اسامی کادری که پیش از این از آن‌ها استفاده کرده‌اند وجود داشته، به پرستاران و کادر درمان این بخش از بیمارستان امام رضا(ع) ارائه می‌شود تا پس از پوشیدن آن‌ها بر سر کار حاضر شوند؟ حساسیت لباسی که در بخش کرونایی پیش از این استفاده شده بیشتر است یا ماسکی که تا این حد بر یکبار مصرف بودن آن تأکید می‌شود و قطعاً در فضایی استفاده شده که خطر کمتری نسبت به وجود ویروس کرونا در آنجا بوده است.

**تکذیب توزیع لباس یکبار مصرف شسته شده در بیمارستان امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تکذیب موضوع اجبار کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) به استفاده از لباس یکبار مصرف شسته شده به قدس گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نبوده و امکان ندارد. بعضاً کسانی هستند که برای تخریب گروهی که از جانشان مایه می‌گذارند حاضرند دست به هر کاری بزنند. واقعیت این است که در سیستم ما یک دست لباس، یک دست اپرون یا یک عدد کلاه تاکنون شسته نشده که مجدد استفاده شود. اگر شستن لباس روال باشد که کسی دو دست لباس را نمی‌شوید. کسی که ادعا می‌کند لباس شسته شده به کادر داده شده اعلام کند این دو دست لباس کجا شسته شده است؟ ما جایی برای شست‌وشوی این لباس‌ها نداریم. این دو دست لباس شسته نشده به هر طریقی قاطی لباس‌های نو شده است چه کسی این کار را کرده ما نمی‌دانیم اما قطعاً باید پیدا شود، اما من از این داستان بوی توطئه می‌شنوم.

دکتر بحرینی ادامه داد: آنچه در مورد لباس‌های نازک و بی‌کیفیت هست این است که این لباس‌ها نه توسط ما تولید شده نه ما آن‌ها را خریده‌ایم. این لباس‌ها اهدایی مردم بوده که برای استفاده کادر درمان تهیه کرده‌اند و ما از کیفیت و شرایط آن بی‌خبر بودیم. فکر می‌کردیم مثل بقیه لباس‌ها استاندارد باشند.

وی اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده هزار و ۵۰۰ دست لباس استاندارد (بعدازظهر دیروز) تحویل کادر درمان در بیمارستان امام رضا(ع) شد و مابقی آن فردا (شنبه) تحویل می‌شود تا دغدغه آن‌ها در این زمینه برطرف شود.

پیگیری‌های قدس حاکی است تا ساعت ۱۷:۳۰ روز گذشته هیچ گونه لباس جدیدی توزیع نشده و پرستاران بخش مربوطه مجبور به استفاده از همان لباس‌هایی شده‌اند که اسامی نفر قبلی روی آن نوشته شده بود. این موضوع اگر چه توسط مسئولان بیمارستان امام رضا(ع) تکذیب شد، اما پیگیری‌های میدانی بر صحت این موضوع صحه گذاشت. با این حال ضمن قدردانی، از کادر علوم پزشکی خواهان برخورد با متخلفان هستیم تا از تکرار این رویداد جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.