یک مربی بدنسازی پس از انتشار بی‌شرمانه‌ترین توهین‌ها به خاندان عصمت و طهارت درحالی دستگیر شد که معاون دادستان مشهد از ورود بازپرس ویژه امنیتی به ماجرا خبر داد.

پرونده بدنساز هتاک روی میز بازپرس ویژه

قدس آنلاین: یک مربی بدنسازی پس از انتشار بی‌شرمانه‌ترین توهین‌ها به خاندان عصمت و طهارت درحالی دستگیر شد که معاون دادستان مشهد از ورود بازپرس ویژه امنیتی به ماجرا خبر داد.

**از فرانسه تا مشهد، بی‌احترامی به اهل بیت(ع) این‌بار در مشهد!

صبح پنجشنبه گذشته دست به دست شدن یک پست اینستاگرامی دل هر مسلمان و فرد آزاده‌ای را به درد آورد، چراکه در آن پیام اینستاگرامی منتشر شده از صفحه یکی از مربیان بدنسازی و شناخته شده مشهدی، به صورت بی‌شرمانه‌ای به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت و مقدسات دینی توهین شده بود.

هنوز لحظاتی از این اقدام وقیحانه نگذشته بود که واکنش‌های طیف‌های مختلف مردمی و فعالان مجازی در محکومیت این اقدام شروع شد. کار آن‌قدر بالا گرفت که قاطبه خانواده‌های مذهبی و ارادتمندان به ائمه اطهار در فضای مجازی و حقیقی، خواستار ورود و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با فرد هنجارشکن شدند.

از سوی دیگر بررسی‌های رسانه‌ای نشان می‌داد این فرد به بهانه مخالفت با ابلاغ دستور تعطیلی اماکن ورزشی سرپوشیده توسط اداره ورزش و جوانان مشهد که برای کاهش شیوع ویروس کرونا صادر شد، پست مذکور را استوری و کلمات دور از تصوری در ادامه و زیر دستور ابلاغی درج می‌کند که به هیچ عنوان امکان رسانه‌ای شدن آن وجود ندارد.

ظهر پنجشنبه دامنه واکنش‌ها گسترده‌تر شده و عده‌ای از هیئتی‌ها و خانواده‌های که از این اقدام هتاکانه دلشان به درد آمده بود مقابل باشگاه فرد هنجارشکن تجمع و با سر دادن شعارهایی خواستار برخورد با مربی هتاک شدند.

هر لحظه بر تعداد تجمع‌کنندگان افزوده می‌شد که با دستور دادستانی مشهد مأموران پلیس در محل حاضر و فرد اهانت‌کننده به مقدسات را بازداشت و با خود بردند.

**بازپرس امنیتی در حال بررسی واقعه

باتوجه به اهمیت موضوع، خبرنگار ما با دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت‌وگو کرد. این مقام قضایی در این زمینه عنوان کرد: پس از اهانت فرد مذکور به مقدسات و انتشار پست اینستاگرامی در فضای مجازی، به سرعت دستور بازداشت او صادر شد. دادستان مشهد تصریح کرد: در حال حاضر او توسط عوامل انتظامی دستگیر و موضوع به طور ویژه‌ای از سوی دستگاه قضایی درحال پیگیری است. دادستان مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و برای رسیدگی در اختیار دادسرای انقلاب قرار خواهد گرفت.

پس از آن، موضوع را از معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد هم پیگیری کردیم که وی در پاسخ به این پرسش که پرونده فرد هتاک در چه وضعیتی قرار دارد، بیان کرد: درحال حاضر متهم در بازداشت به سر می‌برد و به محض آنکه ماجرا به دادسرای انقلاب ارجاع شد دستور دادیم بازپرس ویژه پرونده‌های امنیتی این دادسرا برای بررسی موضوع اقدام کند. از همین رو تمامی زوایای کار وی در حال بررسی است.

معاون دادستان مشهد در واکنش به این نکته که آیا امکان دارد فرد هتاک با وثیقه آزاد شود، هم گفت: فرد هتاک همچنان در بازداشت خواهد ماند تا دیگر مراحل پرونده به دقت مورد رسیدگی و بررسی قضایی قرار بگیرد.

**پروانه فعالیت باشگاه لغو می‌شود

در ادامه موضوع را از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم پیگیری می‌کنیم تا واکنش این نهاد مسئول را در مواجهه با این اقدام شنیع بدانیم.

فتاحی در حالی که رفتار این مربی بدنسازی را محکوم کرد، گفت: پس از اطلاع از ماجرا به سرعت مسئول حراست اداره کل مأمور بررسی ماجرا شد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که اکثر خانواده بزرگ ورزشی و باشگاه‌داران خراسان رضوی در این ایام شیوع کرونا و محدودیت‌های که به اجبار و برای سلامتی مردم ایجاد شده، با ما همراهی ویژه‌ای داشته و دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: احترام به خاندان اهل بیت(ع) در روح و جان تمام ورزشکاران قرار دارد و جزو جدایی‌ناپذیر آن است و تمامی اعضای این خانواده بزرگ اقدام صورت گرفته را محکوم کرده‌اند.

وی بیان کرد: در نخستین گام دستور پلمب سالن بدنسازی صادر و لغو مجوز فعالیت آن هم در دستور کار قرار دارد.

از سوی دیگر ۱۷ آبان ماه (امروز) جلسه فوق‌العاده‌ای در این زمینه در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور مسئولان این هیئت برگزار و دیگر اقدامات قانونی در آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد.

فتاحی گفت: بنده به شدت این اقدام را محکوم می‌کنم و جا دارد از ورود به موقع دادستانی به ماجرا تشکر کنم، از سوی دیگر باید صبر کرد تا دستگاه قضایی به این ماجرا رسیدگی کند و نتیجه مشخص شود تا برخورد قانونی با عامل این اقدام صورت بگیرد.

این گزارش حاکی است همچنین در ادامه برخی اسناد در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد نهادهای دیگری مانند ستاد امر به معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی و... از دادستان مشهد خواسته‌اند با توجه به توهین به مقدسات صورت گرفته از سوی فرد هتاک، اقدام قانونی و عاجل در این زمینه صورت پذیرد.

**موج سواری معاندین در کوچک نشان دادن ماجرا

این ماجرا از جنبه‌های مختلفی جای بررسی دارد، زیرا هنوز چند روزی از انتشار کاریکاتور موهن و توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از ماجرا نگذشته و ایران اسلامی همچنان در غم و اندوه به سر می‌برد که یک به ظاهر ورزشکار دست به این هتاکی می‌زند. خانواده‌های ایرانی که بارها نشان داده‌اند به هیچ وجه از این گونه اقدامات آن هم در پایتخت معنوی جهان اسلام به راحتی نمی‌گذرند، این مطالبه به جد را از دستگاه قضایی دارند تا با عامل این بی‌حرمتی به خاندان مطهر اهل بیت(ع) و قبح‌شکنی با قاطعیت برخورد شود، چراکه برخی معاندان اسلام‌ستیز برای منحرف کردن افکار عمومی از عمق اقدام صورت گرفته، در حال اجرای پروژه ساده‌انگاری هستند که هوشیاری بیشتر مردم در این زمینه را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.