امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن در رابطه با آخرین وضعیت تأمین روغن خوراکی بازار و گمانه زنی‌ها در باره احتمال افزایش قیمت روغن طی روزهای آینده توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت تأمین روغن خوراکی بازار/ قیمت‌ها افزایش می‌یابد؟

قدس آنلاین؛ گزارش‌های میدانی از بازار تهران حاکی از آن است که هنوز کمبودهایی در بازار روغن وجود دارد؛ موضوعی که به تأیید مسئولان هم رسیده است اما در این میان بحثی که بازاریان با طرح آن، ابراز نگرانی می‌کنند، موضوع قیمت و بهای روغن‌های جدیدی است که تا آخر هفته جاری وارد بازار می‌شود.

طی روزها و هفته‌های اخیر، مردم با موضوع کمبود یا نبود روغن مایع به ویژه روغن پخت‌وپز مواجه شدند و این مسأله با توجه به نوسان نرخ‌ها در بازار، به نگرانی آنان نسبت به کاهش موجودی کالا در انبارها دامن زد؛ کمبود روغن در بازار از سوی دیگر بسیاری از شهروندان را تشویق به مراجعه به فروشگاه‌ها، بازار و انبارهای عرضه‌کننده روغن برای تهیه این کالا کرد و در نتیجه به کاهش بیش از پیش موجودی آن در بازار منجر شد.

«امیرهوشنگ بیرشک» دبیر انجمن صنفی صنایع روغن در پاسخ به قدس آنلاین در رابطه با آخرین وضعیت تامین روغن خوراکی بازار و گمانه زنی‌ها در باره احتمال افزایش قیمت روغن طی روزهای آینده گفت: ما هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نداریم افرادی که افزایش قیمت روغن را اعلام می‌کنند احتمالاً پیشگو هستند. اینکه طی هفته جاری قرار بر افزایش قیمت داشته باشیم چنین چیزی صحت ندارد؛ تمام بارهایی که در حال حاضر برای توزیع بسته بندی شده است با همان قیمت قبلی است.

وی تصریح کرد: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اتفاقاتی در بازار جهانی در حال رخ دادن است که این اتفاقات جهانی تأثیرش را حتماً روی بازار ایران هم خواهد داشت؛ تمام تحلیل ها حاکی از آن است که قیمت روغن خام جهانی رو به افزایش دارد و اگر روغن خام افزایش پیدا کند خب مسلما قیمت روغن در کشور ما نیز افزایش خواهد یافت؛ گران شدن روغن خام نیز ۵ تا ۱۰ درصدی نخواهد بود که در کشور قابل بالانس باشد. احتمالاً افزایش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

بیرشک تاکید کرد: اما اینکه الان در حال حاضر چیزی برای افزایش قیمت روغن در کشور مصوب شده باشد خیر چنین چیزی رخ نداده است؛ صحبت در باره این مسئله که همه چیز گران شده است و روغن نیز باید گران شود وجود دارد اما ما مجوزی نداریم و مطمئناً در هفته جاری نیز چنین مجوزی صادر نخواهد شد و هرگونه افزایش قیمت احتمالی به بعدها موکول خواهد شد چراکه محاسبات هرگونه افزایش قیمتی باید توسط سازمان حمایت انجام شود و برود تنظیم بازار که هنوز  در این رابطه کاری انجام نشده است.

وی در رابطه با روند تامین روغن در بازار نیز گفت: روغن مایع بازار را با سرعت بیش از آنچه که مدنظر خودمان بود تأمین می‌کنیم و روغن نیمه جامد هم از چند روز آینده در بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.