دبیر جشنواره «کتاب و رسانه» ضمن اشاره به اینکه باید آموزش‌ از مقطع پایه آغاز شود از اینکه زنگ انشاء در مدارس به ورزش اختصاص داده می‌شود، ابراز تاسف کرد.

دبیر جشنواره کتاب و رسانه: چرا زنگ انشاء را به ورزش می‌دهید؟

قدس آنلاین:  امیدعلی مسعودی که با وجود ابتلا به کووید-۱۹ پاسخگوی برنامه «تقاطع فرهنگ» از طریق خطوط ارتباطی رادیو گفت‌وگو بود، گسترش فرهنگ کتاب خوانی طی ۱۸ سال برپایی جشنواره «کتاب و رسانه» را یادآوری کرد و گفت: همواره به دوستان خبرنگار تاکید دارم با ورود به خبرگزاری‌ها یا مطبوعات، حوزه‌ای تخصصی برای خود انتخاب کنند و مهم‌ترین حوزه را «کتاب» می‌دانستم.

وی معتقد است هر فرد با صرف زمان زیاد برای مطالعه کتاب، در رعایت فرهنگ عمومی و نیز تصمیم گیری‌های مهم زندگی، از توفیق بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با ابراز تاسف نسبت به پایین بودن شمار کمی چاپ روزنامه‌ها در کشور گفت: پایمردی خبرنگاران حوزه کتاب قاب تقدیر است و شخصا شاهد نوعی پختگی در میان آن‌ها هستم.

مسعودی پوشش خبری حوزه کتاب در میان سایر محورهای موضوعی در خبرگزاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود همه تنگناها، خبرنگاران خوبی در این حوزه داریم و شخصا چشم انداز آینده را مثبت می‌بینم.

مسعودی لزوم به کارگیری شیوه‌های نوین مقاله نویسی و آموزش این مهم را در سطح مراکز علمی و دانشگاهی متذکر شد و گفت: متاسفانه زنگ انشاء را به ورزش اختصاص می‌دهیم؛ در حالی که کار را باید از پایه آغاز کنیم.

دبیر جشنواره «کتاب و رسانه» درباره کم و کیف آئین نامه این رویداد فرهنگی اظهار کرد: خبرنگاران نقدی اساسی به این جشنواره وارد می‌دانند که چرا دبیرخانه دائمی برپا نیست!

مسعودی همچنین از موافقت‌ها با برپایی مکان دائمی برای این جشنواره خبر داد و گفت: از این رو از تمام عزیزانی که همراه و همگام ما هستند، دعوت کرده و کارها را هر چند ماه یک بار بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران این حوزه قلم و نگاه خوبی دارند و شخصیت‌هایی ممتاز هستند، ادامه داد: لزوم خواندنِ کتاب فرصت خوبی پیش روی این خبرنگاران است و نویسندگان سایر سرویس‌ها به دلیل درگیری در متن حوادث روز، فرصت کمتری برای خوانش کتاب دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.