شیر شتر به طور گسترده‌ای به عنوان غذایی سرشار از مواد مغذی ضروری و مولکول‌های تقویت کننده برای سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشیدنی اعجاب انگیزی که دیابت نوع ۲ را درمان می‌کند

قدس آنلاین: به نقل از روسیا الیوم، اگرچه شیر شتر را نمی‌توان به عنوان غذای خارق العاده در نظر گرفت، اما شواهد زیادی در مورد فواید آن برای سلامتی وجود دارد. یک مطالعه جدید نشان داده است که محصولات شیر شتر می‌تواند فواید قابل توجهی برای بیمارانی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند دارد.

شیر شتر از چربی ها، پروتئین ها، ایمونوگلوبولین‌ها (آنتی بادی‌های تولید شده توسط سلول‌های پلاسما)، وزیکول‌ها (مایعی که توسط سلول‌های احاطه شده توسط غشای لیپیدی تولید می‌شود) و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی تشکیل شده است.

با توجه به پیچیدگی عناصر تشکیل دهنده شیر، محققان تصمیم گرفتند فقط چربی‌های موجود در شیر شتر و تأثیر آن بر روی بخشی از دیابت که به عنوان "التهاب" شناخته می‌شود را بررسی کنند.‌

می‌توان گفت که دیابت یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی جهانی است و التهاب در چربی شکم و دور کمر به عنوان یک شاخصه جدی دیابت نوع ۲ شناخته می‌شود.

شیر شتر راهی برای درمان التهابات ناشی از دیابت نوع ۲

"التهاب" معمولاً راهی برای مقابله با عفونت‌هایی مانند عفونت‌های ویروسی است، اما مبتلایان به چاقی و دیابت التهاب مزمن مداوم دارند که می‌تواند منجر به عوارض زیادی در بیماران مبتلا به دیابت از جمله بیماری‌های قلبی و مغزی شود.

سلولی به نام "ماکروفاژ" در چربی شکم یافت می‌شود که عامل اصلی ایجاد این التهاب است؛ بنابراین محققان بررسی کردند که آیا چربی‌های موجود در شیر شتر قادر به جلوگیری از ملتهب شدن ماکروفاژهای چربی هستند یا خیر؟.

این آزمایشات نشان داد که اسیدهای چرب موجود در شیر شتر التهاب تولید شده توسط این ماکروفاژها را کاهش می‌دهد و یکی از نتایج جالب توجه این است که ترکیبات پروتئینی معروف به "التهاب" توسط این چربی‌ها کاهش یافت.

در مقابل، با اطمینان نمی‌توان گفت که آیا شیر شتر دیابت را "معالجه" می‌کند یا اگر فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور منظم آن را مصرف کند، التهاب را کاهش می‌دهد.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که این شیر ممکن است در کاهش التهاب که قسمت عمده‌ای از دیابت نوع ۲ است، نقش داشته باشد. این مسئله نیازمند انجام آزمایشات انسانی بیشتر برای اثبات اعتبار این نتایج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.