مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش است، لذا مردم با مراجعه به پایگاه های خون کاهش ذخایر خونی را جبران کنند.

مردم خراسان رضوی  با اهدای خون کاهش شدید ذخایر خونی را جبران کنند

به گزارش قدس آنلاین، مجید عبداللهی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخایر خونی  خراسان رضوی  به شدت رو به کاهش است، گفت: با کاهش فزاینده ذخایر خونی استان در خدمت‌رسانی به بیماران و نیازمندان به خون با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: چشم‌های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می‌شود.

وی افزود: پس از شیوع مجدد ویروس کووید ۱۹ در سطح استان به ویژه مشهد مقدس مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان اکنون انتقال خون استان کمبود شدید ذخایر خون دارد.

 عبدالهی گفت: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و غیره نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد، بیان کرد: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد مومن، خیر و نوع دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به ویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند، لذا با توجه به ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان و مدیریت بهتر اهدای خون و همچنین تکریم اهداکنندگان سامانه نوبت دهی اینترنتی آماده گردیده است، لذا اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir با انتخاب استان، شهر و پایگاه، روز و ساعت مراجعه  کدرهگیری دریافت کنند و به مرکز خونگیری مراجعه کنند و بدون نوبت پذیرش شوند.

وی افزود: پایگاه‌های فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان تقی آباد، ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان شیرازی، نبش شیرازی ۳ مجتمع تجاری اقامتی امید، پایگاه شهید سلیمانی واقع در خیابان آزاد شهر چهارراه میلاد، بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه شهید کریمی واقع در  خیابان قاسم آباد چهارراه مخابرات، شریعتی ۲۸ و پایگاه مهر واقع در بلوار ابوطالب، نبش ابوطالب ۳۳ می‌شود، همچنین به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.

گفتنی است، پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت ۴۵: ۷ الی ۱۳ و در نوبت عصر از ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۴۵ می‌باشد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.