سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شش کشور موارد جدیدی از کروناویروس را در چندین مرکز پرورش راسو (مینک) گزارش کرده‌اند.

مشاهده مواردی از ویروس کرونا در مراکز پرورش راسو در ۶ کشور

قدس آنلاین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دانمارک و ایالات متحده از جمله شش کشوری هستند که مواردی از کروناویروس جدید را که به مراکز پرورش راسو مرتبط بوده اند، گزارش کرده‌اند.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد نیز از دیگر کشورهایی هستند که مواردی از آلودگی با کروناویروس را در راسوها مشاهده کرده‌اند.

در دانمارک و پس از هشدار در مورد انتقال کروناویروس جهشه یافته از راسوها به انسان و آلوده شدن ۱۲ نفر، اقدامات سختگیرانه‌ای در شمال این کشور اعمال شد.

کپنهاگ هشدار داده که این جهش می تواند اثربخشی هر واکسنی را در آینده تهدید کند و به همین دلیل دستور داده شد تا ۱۷-۱۵ میلیون راسو از بین بروند.

به گفته محققان جهش ویروس مساله ای شایع و اغلب بی ضرر است و موجب بروز نوع شدیدتر بیماری در انسان نمی‌شود. هرچند، مقامات دانمارکی نسبت به این گونه موسوم به خوشه ۵ (Cluster 5) ابراز نگرانی کرده اند چرا که همچون ویروس‌های طبیعی توسط آنتی بادی‌ها مهار نمی‌شوند و ممکن است اثربخشی واکسن‌های احتمالی این بیماری را تهدید کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است: مشاهدات اولیه نشان می دهد که علائم بالینی، شدت و انتقال در بین افراد آلوده مشابه با سویه‌های دیگر از ویروس SARS-CoV-۲ است. هرچند، خوشه ۵ دارای ترکیبی از جهش‌ها یا تغییرات است که پیش از این مشاهده نشده و در عین حال تاثیر تغییرات شناسایی شده در این گونه هنوز به خوبی مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.