۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 726911

با به وجود آمدن درب های اتوماتیک، از این تکنولوژی فوق العاده در بسیاری از مشاغل استفاده شد. از ادارات دولتی گرفته تا حتی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، امروه از این درب ها استفاده می کنند. اما مسئله ای که حوزه این درب ها را تخصصی می کند، قطعات بسیار پیچیده آن است. برای اینکه یک درب اتوماتیک شروع به کار کند و بتوانید از آن استفاده کنید، ده ها قطعه باید روی هم سوار شوند. اما این قطعات شامل چه چیز هایی می شوند؟

مزیت اصلی درب اتوماتیک برای ساختمان ها

امروزه درب اتوماتیک نقش بسیار مهمی در صنایع ساختمانی ایفا می کند. از انواع کاربردهای حفاظتی گرفته تا خانگی، همه و همه ویژگی های متفاوتی دارند. درب اتوماتیک از آن دسته محصولاتی است، که قسمت های بسیار پیچیده و متفاوتی دارد. مجموعه کاملی از تیغ، جک بازویی و دیگر وسایل مربوطه باید در کنار هم قرار بگیرند، تا این محصول ساخته شود. اما آیا از انواع درب های اتوماتیک مطلع اید؟ به نظر شما کدام قطعه از این تکنولوژی، نقش مهمتر و بزرگ تری ایفا می کند؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد مزایا مختلف درب های اتوماتیک صحبت کنیم. همچنین به مهمترین قطعات آن نیز، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

جک بازویی و قطعات درب اتوماتیک

همانطور که در بالا نیز گفتیم، درب های اتوماتیک از قطعات بسیار پیچیده و زیادی تشکیل شده اند. نبود هر کدام از این قطعات هر چند کوچک، می تواند باعث اختلال در کار یک درب اتوماتیک شود. به همین دلیل است که همیشه کارشناسان پیشنهاد می کنند از نمونه های با کیفیت آن استفاده کنید.

یکی از مهمترین اجزایی که نقش مهمی در کار درب های اتوماتیک ایفا می کند، جک بازویی آن است. به طور خلاصه جک های بازویی، عامل اصلی حرکت در درب های اتوماتیک هستند. بسته به تعداد درب های متحرک، این جک ها در پشت آن نصب می شوند. این جک به ما کمک می کند تا در مواقعی که می خواهیم درب را باز کنیم، تنها با کمک یک ریموت این کار را انجام دهیم.

قطعه بعدی که در اتخاب یک درب اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است، تیغه های آن است. این تیغه ها انواع بسیار متقاوتی دارند. اندازه، رنگ و عایق بودن یا نبودن آن، از ملاک هایی هستند که می توانید برای انتخاب یک محصول مناسب در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد نصب این درب ها را در فضاهایی مانند گلخانه که استقرار دما بسیار مهم است دارید، باید از نمونه های عایق حرارتی آن استفاده کنید. این مدل ها گرچه که هزینه نسبتا بیشتری دارند. اما در عوض، از به وجود آمدن خسارات ناشی از تغییر دما جلوگیری می کنند.

معمولا پرطرفدارترین متریال تیغه ها را، نمونه های آلومینیومی، فولادی و پلی کربناتی آن تشکیل می دهند. اگر به دنبال نمونه ای هستید تا در عین تامین امنیت، ضد خش باشد، نمونه های آلومینیومی آن مناسب شما هستند. این نمونه ها، که از بیلت آلومینیوم تهیه شده اند، بیشترین استفاده را در مکان های شلوغی مانند مغازه ها دارند. البته استفاده از این نوع تیغه به دلیل توخالی بودن، در موارد خانگی توصیه نمی شود.

اما اگر قسمتی که برای آن درب اتوماتیک در نظر گرفته اید، از درجه امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، باید از نمونه های پلی کربناتی آن استفاده کنید. ویژگی که کاربرد این متریال را در استفاده های امنیتی زیاد می کند، ضد خش و ضد آتش سوزی بودن آن است. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تیغه ها، ضد زنگ هم نیز هستند. این تیغه ها به دلیل متریال پلی کربناتی که دارند، شفاف اند و در زنگ های متنوعی نیز ساخته می شوند. مجموع این دلایل باعث شد تا امروزه شاهد نمونه های مختلف آن، در بسیاری از مراکز خرید و بانک های مهم کشور باشیم.

درب اتوماتیک ارزان

برای تعیین قیمت یک درب اتوماتیک، باید به اجزا سازنده و همچنین ویژگی های آن دقت کنید. طبیعتا نمونه هایی که عایق حرارتی هستند یا به عنوان مثال از رنگ هایی با ویژگی های خاص ساخته شده اند، قیمت بالاتری دارند. همچنین جنس تیغه ای که انتخاب می کنید، هم در ماندگاری و هم در قیمت آن، نقش بخصوصی ایفا می کند.

جمع بندی

اگر به دنبال گروهی با تجربه هستید تا شما را به صورت کامل در انتخاب یک درب اتوماتیک راهنمایی کند، ما به شما گروه طراحی و ساخت دیاکو را پیشنهاد می کنیم. این گروه با سال ها سابقه تخصصی در امر تولید و ساخت درب های اتوماتیک کرکره ای و غیره، تنوع بسیار بالایی از این محصولات را به نمایش گذاشته است. شما می توانید در هر جای ایران که باشید، با مراجعه به وبسایت این شرکت به نشانی diakodoor.com با کارشناسان مربوطه صحبت کرده و سفارش خود را نهایی کنید. همچنین اگر قصد تعمیر درب اتوماتیک خود را دارید، تیم تعمیرات و پشتیبانی این شرکت می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.