معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با اتمام مهلت ثبت نام کتابفروشی در طرح ملی فروش پاییزه کتاب، ۸۲ کتابفروشی از ۲۳ شهرستان استان در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰ واحد در مشهد قرار دارند.

۸۲ کتابفروشی مجری طرح پاییزه کتاب در خراسان رضوی شدند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  اظهار کرد: در تلاش هستیم از طریق رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب، شرایطی فراهم کنیم که تعداد کتابفروشیهای شرکت کننده در طرح پاییزه کتاب افزایش یابد.

وی با اشاره به یارانه چهار میلیارد ریالی خراسان رضوی در طرح فروش تابستانه کتاب امسال ادامه داد: هنوز سهم این استان از یارانه خرید کتاب در طرح ملی فروش پاییزه مشخص نشده است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در صورت امکان با توجه به استقبال مردم خراسان رضوی از خرید کتاب، سهم یارانه این استان از طرح پاییزه کتاب را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهیم.

وی افزود: افزایش ساعات ماندن مردم در خانه در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹، باعث افزایش میزان مطالعه مردم شده و این مهم نویددهنده استقبال مطلوب مردم خراسان رضوی از طرح ملی پاییزه کتاب است.

تحفه‌گر ادامه داد: طرح ملی پاییزه کتاب از ۲۴ آبان ماه امسال در سراسر کشور آغاز می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به کتابفروشیهای ثبت نام شده در این طرح تا ۳۰ آبان ماه کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.

۱۵۰ کتابفروشی دارای پروانه کسب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.