۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 726926

فرماندار خواف گفت: این شهرستان در وضعیت سیاه و فوق بحرانی از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته است.

خواف در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی اظهار کرد : وضعیت شهرستان خواف از نظر شیوع کرونا در مرحله فوق بحرانی قرار گرفته و توجه نکردن به رعایت پروتکل های بهداشتی و غفلت از این ویروس سبب شده است میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در این شهرستان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صورت استمرار این وضعیت تجهیزات پزشکی و  نیروهای بهداشتی درمانی جوابگوی تعداد مراجعین و بیماران نخواهند بود لذا باید دورهمی های خانوادگی و شرکت در مجالس و میهمانی‌ها را تعطیل نمود.

فرماندار خواف گفت: خروج افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای، کودکان و مادران باردار از منازل در چنین شرایطی عواقب دردناکی را بدنبال دارد و استفاده از وسایل حفاظت فردی اعم از ماسک ،دستکش و محلولهای گندزدا در پیشگیری از بیماری موثر است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ به دلیل شرکت در  مراسم تعزیه، عروسی‌ و امثال آن است، افزود: ادامه برگزاری اینگونه مراسم موارد جدید بیماری را به دنبال خواهد داشت.
سنجرانی ادامه داد: مرگ و میرهای اخیر در این شهرستان مرزبندی سن و بیماری های خاص ندارد و شاهد مرگ و میر جوانان زیر ۳۰ سال بدون هیچ سابقه بیماری بر اثر بیماری کووید ۱۹ هستیم.

وی گفت: با عنایت به تشدید تبعات موج سوم کرونا و افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از آن در خواف محدودیتهایی برای گروههای شغلی دو، سه و چهار از روز شنبه ۱۷ آبان ماه به مدت یک هفته اجرا می شود.

فرماندار خواف این گروههای شغلی را شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاهها، خیاطی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی تَر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (اغذیه فروشی، رستورانها، آش و حلیم و نظایر آنها)، آرایشگاهها، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو و فروش فرش و موکت ذکر کرد.

سنجرانی سایر این مشاغل را شامل فروشگاههای عرضه اسباب بازی، خرده فروشی وسایل بازی، فروش لوازم خانگی و انواع پوشاک، خدمات چاپ دیجیتال، و فعالیتهای خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و نظایر آنها برشمرد و افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، زبانکده‌ها و سایر آموزشگاهها، کتابخانه های عمومی، سینما و مراکز نمایش و تئاتر، باغ تالارها و تالارهای پذیرایی، برگزاری آیین‌های جمعی مذهبی و اجتماعی و استخرهای سرپوشیده، شهربازی و کافه‌ها نیز در این مدت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس تعطیلی فعالیتهای بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، مدارس و دانشگاهها هفته آینده هم ادامه دارد و فعالیتهای آموزشی آنها به صورت مجازی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.