خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که دولت ژاپن تصمیم گرفته است پاداش کارمندان خود را در سال مالی۲۰۲۰ و برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته کاهش دهد.

ژاپن/ کاهش پاداش کارمندان دولت به علت کرونا و آسیب های اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شین هوا، دولت ژاپن امروز اعلام کرد که پاداش کارمندان خود را برای سال مالی ۲۰۲۰ میلادی کاهش می دهد که علت اصلی آن همه گیری ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن برای دولت است.

لایحه قانونی برای لازم الاجرا شدن قرار است در اختیار نشست فوق العاده کنونی مجلس ژاپن قرار گیرد که تا اوایل دسامبر ادامه دارد.

خبرگزاری چین در گزارش خود آورده است که این تغییرات مطابق با توصیه سازمان استخدامی ژاپن است . زیرا مشخص شده است که پاداش های بخش خصوصی در اوج شیوع کرونا باز هم کمتر از پاداش کارمندان دولتی بوده است.

با وضع قانون جدید ، پاداش سالانه تابستانی و زمستانی برای کارمندان دولت معادل دستمزد حدود ۴ ماه آنان خواهد بود که در مقایسه با سال مالی گذشته معادل ۰/۰۵ درصد در ماه کاهش نشان می دهد.

در همین حال ، درآمد سالانه کارکنان دولت به طور میانگین ۶/۷۳ میلیون ین (۶۵ هزار دلار آمریکا) خواهد بود که ۲۱ هزار ین (حدود ۲۳۰ دلار) کاهش خواهد داشت.

طبق گزارش رسانه های ژاپن، از آنجا که کارمندان دولت مجاز به اعتصاب یا اعتراضات نیستند ، شماری از مسوولان ذی ربط از طرف آنها سطح حقوق و دستمزد مناسب را به کابینه و پارلمان پیشنهاد می کنند تا حقوق کارکنان دولت نیز همتراز با کارکنان بخش خصوصی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.