دومین روز هفته نخست لیگ بیستم با انجام سه بازی دنبال شد که در پایان تیم‌های شهر خودرو، استقلال و گل گهر مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند تا برخلاف روز اول بازی‌های روز دوم شاهد بازی‌های پر گلی باشد. نکته قابل توجه در این سه بازی پیروزی بازیکنان سابق استقلال در کسوت مربیگری بود تا یک شب تمام استقلالی در لیگ برتر رقم بخورد.

شب مربیان استقلالی

قدس آنلاین: دومین روز هفته نخست لیگ بیستم با انجام سه بازی دنبال شد که در پایان تیم‌های شهر خودرو، استقلال و گل گهر مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند تا برخلاف روز اول بازی‌های روز دوم شاهد بازی‌های پر گلی باشد. نکته قابل توجه در این سه بازی پیروزی بازیکنان سابق استقلال در کسوت مربیگری بود تا یک شب تمام استقلالی در لیگ برتر رقم بخورد.

*جشنواره گل شاگردان رحمتی در مشهد

در نخستین بازی شنبه شب تیم فوتبال شهرخودرو در خانه توانست تیم ماشین سازی تبریز را با درخشش امین قاسمی‌نژاد و حسن جعفری با نتیجه سه  بر صفر شکست دهد تا نخستین سه امتیاز این فصل برای آن‌ها به ثبت برسد. شهر خودرو در نیمه نخست بازی توانست برتری خود را برابر میهمانش به خوبی دیکته کند تا شاگردان سید مهدی رحمتی با گل‌های امین قاسمی نژاد این تیم را در نیمه اول بازی شکست دهد و با پیروزی راهی رختکن شوند. در این نیمه شاگردان بیاتلو در 15 دقیقه مغلوب حملات زهردار بازیکنان میزبان شدند و تلاش برای جبران گل‌های خورده هیچ نتیجه ای در برنداشت، در نیمه دوم ماشین سازی برای جبران نتیجه نیمه نخست به میدان آمد تا دست خالی مشهد را ترک نکند، اما بازیکنان شهرخودرو با دفاع از نتیجه نیمه نخست به حرکات دفاعی رو آوردند و چشم به ضد حملات بستند تا شاید اختلاف را بیشتر کنند، اما بازیکنان ماشین سازی با ارائه یک بازی هجومی فشار بیش از اندازه ای را روی دروازه میلاد فراهانی وارد کردند که مقاومت مدافعان شهرخودرو برابر این حملات باعث ناکامی مهاجمان ماشین سازی شد تا قفل دروازه شهر خودرو بسته بماند.در شرایطی که بازیکنان دو تیم در لحظات پایانی منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، حسن جعفری با به ثمر رساندن گل سوم تیر خلاص را شلیک کرد تا شاگردان رحمتی در نخستین گام خود به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند.

*طلسم شکنی استقلال با فکری

اما در تهران، دو تیم استقلال و مس رفسنجان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان پس از چند سال طلسم شکنی کرده و نخستین بازی خود در لیگ برتر را با پیروزی آغاز کنند.

محمود فکری که در این بازی به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه نتوانست از بازیکنان تازه وارد خود استفاده کند، با بازیکنان فصل قبل استقلال به مصاف مس رفسنجان رفت و نشان داد تیمی هجومی و مدعی را راهی مسابقات لیگ برتر کرده است.

اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه ۴ رخ داد. ارسلان مطهری با حضور در پشت محوطه جریمه مس رفسنجان، شوتی روانه دروازه حریف کرد که این توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.بعد از این موقعیت، دو تیم فرصت چندانی برای تهدید دروازه یکدیگر بدست نیاوردند و در تلاش بودند تا بتوانند فرصت‌هایی برای نزدیک شدن به دروازه هم ایجاد کنند.

در ادامه استقلال در دقیقه ۱۸ روی یک ضربه کاشته، فرصت گلزنی داشت که ضربه وریا غفوری با اختلاف از بالای دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.در دقیقه ۲۲، مس رفسنجان روی یک ضربه کاشته صاحب یک فرصت خوب شد که سانتر بازیکن این تیم باعث شد دروازه استقلال به طور جدی تهدید شود. در ادامه یک ضد حمله برای استقلال شکل گرفت که سانتر مهدی قایدی از سمت چپ دروازه حریف، شوت فرشید اسماعیلی را به همراه داشت که این توپ با اختلافی کم از کنار دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.آبی‌پوشان پایتخت در ادامه بازی، سعی داشتند به دروازه مس رفسنجان نزدیک شوند اما فرصت‌های نصفه و نیمه این تیم راه به جایی نبرد.

استقلال در دقیقه ۲۸ روی کار ترکیبی ارسلان مطهری و هرویه میلیچ، صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد که ضربه مطهری را دروازه‌بان مس رفسنجان مهار کرد.پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، آبی‌پوشان فشار زیادی روی دروازه شاگردان محمد ربیعی آوردند، اما مدافعان مس رفسنجان مانع از گلزنی حریف شدند. در نیمه دوم بازهم شاگردان محمود فکری با ارائه یک بازی هجومی مس رفسنجان را وادار به عقب نشینی کردند اما شاگردان ربیعی با مقاومتی تماشایی مانع از گلزنی شاگردان فکری شدند و روی ضد حملات دروازه سیدحسین حسینی را تهدید کردند اما بازیکنان استقلال دست بردار نبودند تا در دقیقه 58 روی هجوم‌های پی در پی آبی پوشان وریا غفوری با یک ضربه تماشایی دروازه ناصر سالاری را باز کرد، پس از این گل موتور آبی ها روشن شد و آن‌ها باردیگر روی فرار زیبای مهدی قایدی و شوت تماشایی ارسلان مطهری در دقیقه 66 دروازه مس را برای دومین بار باز کنند و به این ترتیب به نخستین پیروزی خود در فصل جدید دست پیدا کنند.

* گلباران نویدکیا توسط ژنرال!

اما در سیرجان شاگردان امیر قلعه نویی در نخستین بازی خود شاگردان محرم نویدکیا را با شکستی سنگین بدرقه کردند تا به این شکل سرمربی فصل قبل سپاهانی ها انتقامی سخت از جانشینش بگیرد. در این بازی ابتدا سپاهانی ها به گل نخست بازی دست پیدا کردند اما گل محمدرضا حسینی با گلهای منشا و تک گل یونس شاکری پاسخ داده شد تا نویدکیا که حتی یک روز هم سابقه مربیگری در فوتبال ندارد، شکستی سنگین را با سپاهان مدعی و پرستاره تجربه کند تا حسرت بزرگی به دل هواداران این تیم باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.