یک و نیم هکتار زمین زیر کشت زعفران در تایباد به دست خود زعفرانکاران تخریب شد.

تخریب یک و نیم هکتار زمین زیر کشت زعفران در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد گفت: در پی کاهش قیمت زعفران، همزمان با روزهای اوج برداشت این محصول، کشاورزان بخش میان ولایت این شهرستان در چند روز اخیر بیش از یک و نیم هکتار زمین زیر کشت این محصول تخریب کردند.

محمود تنها افزود: این زعفرانکاران جمع آوری محصول زعفران را رها و اقدام به شخم زدن مزارع زعفران خودکردند و محصولاتی از قبیل گندم و جو کاشتند.

وی گفت: کارشناسان خسارت وارد شده تخریب کشتزارهای زعفران تایباد را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد گفت: افزایش هزینه‌های تولید و جمع آوری زعفران در زمان برداشت و کاهش قیمت محصول موجب شده است این محصول توجیه اقتصادی برای کشاورزان نداشته باشد.

محمود تنها افزود: نیروهای کارگری برای چیدن و تمیز کردن هر کیلو گل زعفران ۲۰۰ هزار ریال نرخ تعیین کرده‌اند در حالی که در روزهای گذشته قیمت هر کیلو گل زعفران در بازارهای تایباد ۳۰۰ هزار ریال بود ااز این رو جمع آوری این محصول در اراضی کشاورزی سودی برای کشاورزان ندارد.

وی گفت: هم اکنون تایباد با بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار زیر کشت زعفران از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی محسوب می‌شود که با روند کنونی و تمایل نداشتن کشاورزان به برداشت محصول زعفران، تولید این محصول امسال در شهرستان تایباد کاهش پیدا کند.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.