رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار بیان کرد: هر ماه بر اساس درخواست کارگران یا کارفرمایان و یا دولت باید جلسات این شورا تشکیل شود،اما با وجود درخواست کارگران، دبیر شورای عالی کار مانع تشکیل این جلسه می شود.

قانون با صلاح دبیر شورای عالی کار تغییر می‌کند!

به گزارش قدس آنلاین، فرامرز توفیقی با تصریح بر اینکه حال و روز دستمزد بگیران به ویژه دستمزد بگیران و بازنشسته های تامین اجتماعی که طبقه کارگران هستند، بسیار وخیم است، گفت: معیشت این عزیزان از تهدید گذشته است و متاسفانه شاهد سست شدن دوام و ثبات خانواده های کارگری هستیم.

وی با اشاره به صحبت های مسئولین درباره قیمت کالاها در بازار اظهار کرد: هر روز صبح یکی از مسئولین قیمت یک کالا مانند گوشت را منطقی اعلام می کند اما وقتی به دستمزد می رسیم آن را غیر منطقی می دانند و حاضر نیستند درباره آن صحبت شود و یا بازنگری صورت بگیرد.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان بر اینکه افزایش دستمزد کارگری با افزایش مستمری بازنشستگی گره خورده است، اظهار کرد: قانون به صراحت گفته است، شورای عالی کار هر ماه باید حداقل یک جلسه داشته باشد و اگر یکی از سه ضلع کارگران، کارفرمایان و یا دولت موضوع را اضطراری ببینند و درخواست تشکیل جلسه بدهند، شورا باید این کار را انجام دهد اما متاسفانه در حال حاضر بیش از دو ماه است که با وجود ارسال نامه برای تشکیل جلسه، دبیر شورای عالی کار اعلام می کند صلاح نمی بینم جلسه تشکیل شود!

وی در گفتگو با برنامه «صبح‌وگفتگو» رادیو
 با طرح این پرسش که آیا قانون با صلاح دبیر شورای عالی کار تغییر می کند، عنوان کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور به کارگران قول دادند که جلسه تشکل شود اما دبیر این شورا از تشکیل جلسه استنکاف کرده است و هیچ بحثی درباره ضرورت افزایش دستمزد کارگران صورت نمی گیرد.

توفیقی با تصریح بر اینکه کارفرمایان و صاحبان سرمایه از باز کردن افسار افزایش قیمت استفاده خواهند برد، اظهار کرد: تنها ضلعی که از این افزایش قیمت ضرر می بیند کارگران هستند و کارفرمایان و صاحبان سرمایه به دلیل آنکه دستشان باز است دچار ضرر نمی شوند و به عنوان مثال شاهد هستیم مرغ به راحتی از کیلویی ۱۱ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد و کسی مانع آنها نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.