عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: رقابت انتخاباتی بین ترامپ و بایدن، آمریکای بدون روتوش روی پرده سینما بود که افول اخلاقی آمریکا را دیدیم.

شاهد فروپاشی اخلاقی نظام لیبرال دموکراسی بودیم

قدس آنلاینوحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که صرف نظر از نتایج انتخابات، سقوط سیاسی و اخلاقی نظام آمریکا آشکار است، ضمن ارزیابی از انتخابات 2020  آمریکا گفت: نظام مستقر در آمریکا که از آن به عنوان "رؤیای آمریکایی" اسم برده می شود، تمام آمال و آرزوهای لیبرال دموکراسی را در خود جای داده است که البته در این انتخابات همه مسائل آن را به عینه دیدیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات اخیر آمریکا، آمریکای بدون روتوش بود؛ از مدت‌ها قبل، بسیاری از تحلیلگران چه داخلی و چه بیرون از آمریکا و تحلیلگران کشورهای آزادی خواه و متفکران اروپایی می گفتند نظام اخلاقی آمریکا از هم پاشیده است.

وی با بیان اینکه ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود فروپاشی اخلاقی آمریکا را عیان و روشن در مقابل دیدگان جهانیان قرار داد، بیان کرد: ابتدا که ترامپ ادا و اطوارهای خاص خود را در می آورد خیلی ها معتقد بودند او کوک شده همان عقبه تصمیم گیراصلی آمریکا است اما هر چه جلوتر آمدیم با خروج ترامپ از کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی در برخورد با چین و متعهدین تاریخی و سابق خود نشان داد که دست پروده نظام لیبرال دموکراسی است و نشان داد آمریکا در سرازیری تمدنی خود قرار دارد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: زمانی که در ایران از افول آمریکا گفته می شد، بسیاری آن را باور نکردند، دقیقا همانند زمانی که حضرت امام خمینی (ره)، در نامه معروف خود به آقای گورباچوف نوشتند "من صدای شکسته شدن استخوان های کمونیسم را می‌شنوم" و "از این به بعد باید مارکسیست را در موزه های سیاسی دنیا پیدا کرد"، بسیاری این صحبت ها را جدی نگرفتند، اما زمانی نگذشت که محقق شد.

جلال زاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که لیبرال دموکراسی دوران پایان خود را تجربه می کند؛ نظام مستقر در آمریکا انتهای لیبرال دموکراسی است، شما دیدید این نظام به لحاظ اخلاقی چگونه فرو پاشید.

وی تاکید کرد: اقدامات و اتفاقاتی که در انتخابات 2020 آمریکا شاهد آن بودیم در کمتر کشور عقب افتاده‌ای  رخ می‌دهد که رئیس جمهور مستقر و مجری انتخابات سیستم انتخابات خود را متهم به تقلب کند و این افول آمریکا است.

نباید به آمدن بایدن دل خوش کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: برای ما هیچ فرقی نمی‌کرد چه کسی در آمریکا رأی بیاورد، در طول دوره بعد از انقلاب بیشترین تحریم ها در دوره آقای اوباما از حزب دموکرات اعمال شد درست است در دوره اوباما برجام امضا شد اما اولین ناقض برجام، دولت دموکرات اوباما بود، لذا ما نباید به آمدن بایدن دل خوش کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: در داخل کشور برخی ها دو قطبی می‌کنند و می‌گویند چه جریانی و چه کسانی در ایران از رأی آوردن مجدد ترامپ خوشحال می شدند و از آمدن بایدن چه گروه‌هایی خوشحال می‌شوند؟ به نظر بنده این صحبت ها آدرس غلط دادن برای حل مشکلات اقتصادی است.

رای آوردن بایدن بی‌تاثیر نیست اما نباید از توانایی های داخلی غافل شویم

وی تاکید کرد: ما نباید حل مشکلات اقتصادی خود را به اتفاقاتی که در آمریکا می افتد گره بزنیم، نمی‌خواهم بگویم بی تاثیر است بالاخره دنیای ارتباطات است؛ هر اتفاقی در هر گوشه جهان بیافتد کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد اما اینکه ما داخل را رها کنیم و نگاه مان به بیرون باشد، درست نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید بر سه اصل استوار عزت، حکمت و مصلحت باشد. عزت ما این است که از کدخدا، آمریکا و ابر قدرت ها اعلام بی نیازی کنیم و سیاست شعار نه شرقی و نه غربی را دنبال کنیم. حکمت کار امروز این است که قوی شویم. دولت، مجلس و نهادهای قوی داشته باشیم. مصلحت ما در این است که کارآمدی نظام و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم. مگر در دوره کلینتون ایران تا حد امروز تحریم بود؟ ولی چرا دوباره در اقتصاد مشکل داشتیم؟ بنابراین برای اینکه اقتصاد خود را بسازیم نباید مسائل را به انتخابات آمریکا ارتباط دهیم، تاکید می‌کنم این اتفاقات بی تاثیر نیست اما تاثیر اصلی را مردم، سیاستگذاران، مجلس و دولت می گذارند که باید دست به دست بدهند و مشکلات را حل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: انتخابات اخیر، آمریکای بدون روتوش روی پرده سینما بود و ما افول اخلاقی آمریکا را دیدیم که به کمترین و ابتدایی ترین اصول پایبند نبودند./

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.