۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 727007

یک پخش‌کننده سینما می‌گوید: این نوع بازگشایی سالن‌های سینما بی‌احترامی به سینما است و اگر یک هنرمند در ستاد کرونا حضور داشت یا مشورت گرفته می‌شد، این نوع برخوردها با مشاغل هنری و فرهنگی صورت نمی‌گرفت.

این بازگشایی بی‌احترامی به سینماست

به گزارش قدس آنلاین، سعید خانی که قرار بود پس از پایان ماه محرم و صفر فیلم «دینامیت» را در سینماها اکران کند تا شاید سالن‌ها کمی از رکود خارج شوند، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره بازگشایی سینماها پس از گذشت بیش از یک ماه بیان کرد: به نظرم این بازگشایی (تا ساعت ۱۸) بی‌احترامی به سینماست و روغن سوخته را نذر امامزاده کرده‌اند. سینما با دیگر مشاغل فرق دارد، ضمن اینکه فراموش نکرده‌ایم در بازگشایی تابستان هم که محدودیت ساعت وجود نداشت، استقبال زیادی از سینماها نشد. حالا این درست نیست که دولت توپ را به زمین سینماداران بیاندازد. با این شرایط فکر می‌کنم سینماها بسته بمانند بهتر است.

او در پاسخ به اینکه آیا فیلم خود را اکران می‌کند و چقدر احتمال اکران آنلاین «دینامیت» وجود دارد؟‌ گفت:‌ قطعاً در این شرایط امکان اکران فیلم نیست، چون دست‌کم باید به شرایطی برسیم که سینماها در شهرهای مختلف باز باشند و بتوان تبلیغاتی انجام داد. ما برای اکران پس از ماه محرم و صفر آماده بودیم چون تمام سینماها بدون محدودیت باز بودند ولی الان شرایط تغییر کرده است. با این محدودیت‌ها بعید می‌دانم سینماها به این زودی بتوانند مثل قبل فعالیت کنند.

خانی افزود:‌ مشکل بزرگ در تصمیم‌گیری‌های مربوط به فعالیت ما اینجاست که افراد متخصص در جای خود حضور ندارند و کسانی درباره سینما اظهارنظر می‌کنند که هیچ سررشته‌ای در این حوزه ندارند، در صورتی که اگر در ستاد کرونا یک هنرمند حضور داشت، اتفاق‌های بهتری را حتی برای تنظیم پروتکل‌ها در این بخش شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت مراکز زیادی که به لحاظ امکان شیوع بیماری خطرناک‌تر از سینما هستند، باز بودند، اما به سینما که می‌رسیم طوری برخورد شده که در افکار عمومی سینما جایی خطرناک برای شیوع کرونا تلقی می‌شود.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما با اشاره به بدهی‌هایی که هنوز از سوی سینمادارها پرداخت نشده است، گفت: متاسفانه شرایط بچه‌های سینما خوب نیست و فقط امیدوار هستیم که این پیچ خطرناک را بگذرانیم؛ پیچی که البته برای همه مردم خطرناک است. ما قرار  بود «دینامیت» را اکران کنیم آن هم با وجود استقبال کمی که مردم از سینماها داشتند، چون فکر می‌کردیم در شرایطی که انگار همه در باتلاق گیر کرده‌ایم باید به همدیگر کمک کنیم ولی الان با این محدودیت جدید معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد.

او درباره احتمال اکران آنلاین فیلم خود در روزهایی که اکران در پلتفرم‌های اینترنتی از رونق افتاده است، هم اظهار کرد: اکران آنلاین برای فیلم‌هایی مثل «دینامیت» شوخی است، چون در فاصله‌ای خیلی کم از شروع اکران، فیلم قاچاق می‌شود. البته درست است که برخی فیلم‌هایی که در این مدت در اکران آنلاین عرضه شدند فروش خوبی داشتند اما باید ببینیم فروش خوب را با چه چیزی مقایسه می‌کنیم. مجموع فروش و خریدی که در اکران انلاین و بعد نمایش خانگی اتفاق می‌افتد چیزی نیست که یک تهیه‌کننده با توجه به هزینه‌ای که برای ساخت یک فیلم صرف کرده، راضی‌کننده باشد. قرار بر این نیست که ما به عنوان بخش خصوصی ضرر کنیم ولی در عین حال منافع پلتفرم‌ها حفظ شود و از آن طرف هم دولت بگوید فیلم‌ها اکران شده‌اند. در این موقعیت باید یک کار بزرگ‌تر صورت گیرد.

خانی در پایان گفت: پیش از این برخی دوستان فکر  می‌کردند شرایط فوق‌العاده‌ای در اکران آنلاین پیش آمده است اما به لحاظ مارکت، اکران آنلاین یک اتفاق دو سر ضرر برای تهیه‌کننده است. با این حال معتقدم این نوع اکران با تمام ضعف‌هایی که دارد، برای فیلم‌هایی که من به عنوان پخش کننده هیچ وقت راغب به اکران آن‌ها در سینما نبودم یک اتفاق خوب است چون اگر در سینما اکران می‌شدند، فروش خوبی نداشتند ولی در اکران آنلاین هم فروش بهتری دارند و هم دیده می‌شوند. بنابراین فیلمی که در بخش خصوصی برای ساخت آن هزینه شده و از همین الان می‌داند نتیجه اکران آنلاینش چه می‌شود چرا باید وارد بازی‌ای شود که می‌داند ضرر  است؟

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.