دکتر حبیبی مهر گفت: بنا به حدیثی که از امام رضا(ع) نقل شده است، باید از مسیرهای متفاوتی برای رفت آمدهای روزانه استفاده نمایم تا روزی مان بیشتر شود.

توصیه جالب امام رضا(ع) برای افزایش روزی

دکتر علی اکبر حبیبی مهر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در زمان زعامت امامان معصوم(ع)، برخی افراد صحت و سقم احادیثی که وجود داشته و در بین مردم دهان به دهان می گشته را از این امامان جویا می شده اند.

وی ادامه داد: روزی شخصی به نام موسی بن عمر بن بزی به پیش امام رضا(ع) آمده و می گوید که ای پسر رسول خدا، اهل سنت روایت می کنند که رسول خدا هنگامی که مسیری را انتخاب می کرد برای رفتن به یک مقصد، در راه برگشت از مسیری دیگر باز می‌گشت. آیا این موضوع صحت دارد؟

پژوهشگر دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد: امام رضا(ع) در پاسخ به او می گویند: بله درست است. من هم بسیار این کار پیامبر را انجام می دهم و تو نیز انجام بده. فرد پرسشگر علت این کار را جویا می شود و امام به او می فرمایند: دلیل آن این است که اگر از مسیری برویم و از مسیری متفاوت برگردیم اسباب رزق و روزی برای ما بیش از پیش محیا می شود.

وی با بیان این موضوع که دستیابی به رزق و روزی از طریق اسباب دنیوی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی اعتقاد دارد که خداوند در قرآن تصریح کرده است که من همه کارها را از طریق اسباب و علوم طبیعی انجام می دهم، به عنوان مثال اگر می خواهیم تشنگی مان برطرف شود باید آب بنوشیم. معجزه یک اتفاق خاص است تنها برای ماجراهایی خاص.

حبیبی مهر افزود: درواقع امام رضا(ع) به ما می فرمایند اگر برای رسیدن به مقصد یک مسیر را پیموده ایم، برای بازگشت به مبدا باید مسیر دیگری را انتخاب کنیم. چون رزق و رزوی مسیر اولیه را برداشت کرده ایم، و روزی های بیشتر را می توانیم در مسیرهای دیگر برداشت نماییم.

وی ابراز داشت: ما معمولا اینکار را انجام نمی دهیم و از آن غافل هستیم. از همان مسیری که به مقصد می رسیم از همان راه نیز به مبدا بازمی گردیم. در حالیکه با توجه به این حدیث روزی در مسیرها و محل های مختلف است و باید درپی آن در مکان های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.