سری X Box های X و S هر دو دارای محبوبیت بالا و مشخصات فنی خوبی هستند، با این حال تفاوت‌هایی بین این دو کنسول بازی وجود دارد.

مقایسه سری X Box های "X" و "S" +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، چند هفته پیش ، مایکروسافت رسماً قیمت Xbox Series X / S را به ترتیب ۴۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار تأیید کرد، تفاوت بین پردازنده های دو کنسول آنچنان قابل توجه نیست و هر دو دستگاه از تنظیمات پردازنده ۸ هسته‌ای استفاده می‌کنند در حالی که تفاوت فرکانس آنها ۰.۲GHz است. با این حال ، GPU تفاوت اصلی بین این دو کنسول است. Xbox Series X با ۵۲CU همراه است و فرکانس آن به ۱.۸۲۵ گیگاهرتز رسیده و عملکرد آن به ۱۲.۱۵TFLOPS می‌رسد. دستگاه دیگر اما فقط ۲۰CU دارد ، فرکانس کنسول ۱.۵۶۵GHz است ، در حالی که عملکرد آن به ۴TFLOPS می‌رسد.



حافظه داخلی Xbox Series S بسیار کم است

از جنبه های دیگر ، Xbox Series X به ۱۶ گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز است ، در حالی که Xbox Series S از ۱۰ گیگابایت استفاده می کند. مدل اول بازی های ۴K و مدل دوم بازی های ۲K را به خوبی اجرا می کنند. علاوه بر این ، سری X دارای یک SSD یک ترابایتی است در حالی که سری S پانصد و دوازده گیگابایتی است اما با این حال سرعت ۲.۴ گیگابایت بر ثانیه یکسان دارند.

طبق گزارشات اخیر ، اگرچه XSX دارای فضای ذخیره سازی ۱ ترابایتی است اما فضای موجود برای کاربران ۸۰۲ گیگابایت است. این داده ها با Xbox One X راه اندازی شده در سال ۲۰۱۷ مطابقت دارد که پیکربندی مشابه دیسک داخلی ۱ ترابایتی آن است.



فضای موجود در Xbox Series S هنوز به طور قطعی مشخص نیست ، اما بدیهی است که ۵۱۲ گیگابایت SSD نمی‌تواند بازی‌های زیادی را در خود جای دهد. مایکروسافت ادعا می‌کند که بازی‌های Xbox Series S باید ۳۰٪ فضای کمتری نسبت به بازی‌های Xbox Series X داشته باشند.



کنسول Xbox Series S فقط ۳۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار دارد

هیچ اطلاعات رسمی در مورد فضای ذخیره سازی موجود Xbox Series S وجود ندارد. با این حال ، یکی از کاربران Reddit ادعا می کند این دستگاه را یک هفته قبل از ورود رسمی آن دریافت کرده است. اگرچه ، در لیست رسمی این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت گفته شده است اما تمام فضای ذخیره سازی در دسترس کاربران نخواهد بود. گزارش جدید ادعا می‌کند که کاربران فقط ۳۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهند داشت. این خبر کاملاً تکان دهنده است زیرا Xbox Series S با درایو دیسک عرضه نمی شود و این بدان معناست که شما باید هر آنچه را که بازی می‌کنید و لازم دارید در این فضا نصب کنید.

به گفته مفسران و گیمرها ، فضای ذخیره سازی ۲۶۴ گیگابایتی به سختی برای نصب بازی Call of Duty: Modern Warfare کافی است. با این وجود ، تنها گزینه برای کاربران دستیابی به فضای ذخیره سازی Seagate است که بسیار گران قیمت است.

کارت توسعه ذخیره سازی Seagate راه حل مایکروسافت برای کمبود فضای Xbox Series X و Series S است و از PCIe ۴.۰ پشتیبانی می کند و می تواند مستقیماً به پردازنده متصل شود، با این حال ، این کارت توسعه ذخیره سازی ارزان نیست و طبق قیمت خرده فروشی پیشنهادی، قیمت این دستگاه در ایالات متحده ۲۲۰ دلار است. این کارت حافظه تقریباً هم قیمت خود دستگاه سری Xbox S است و علاوه بر این ، این کارت توسعه حافظه دارای ۹۲۰ گیگابایت فضای آزاد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.