مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جغتای گفت: عملیات مرمت یک اثر تاریخی در شهر ریواده و یک اثر تاریخی در روستای خداشاه این شهرستان آغاز شد.

مرمت دو اثر تاریخی شهرستان جغتای آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اکبری‌راد  اظهار کرد: این دو اثر تاریخی با همکاری خیران، شهرداری و شورای اسلامی شهر ریواده، دهیاری و شورای اسلامی روستای خداشاه، بخشداری بخش هلالی و فرمانداری شهرستان، مرمت و بازسازی می‌شود.
وی ادامه داد:پس از بازدید کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان و تهیه طرح، مصوبه شورای فنی اداره کل متبوع برای ادامه مرمت برج مقبره شهر ریواده و بنای تاریخی علی بن احمد خداشاهی اخذ شده است.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جغتای با بیان این‌که پیش ‌از این چند مرحله مرمت در بنای تاریخی برج مقبره ریواده انجام‌شده است اظهار کرد: مرحله نخست عملیات مرمتی در سال ۹۵، مرحله دوم در سال ۹۷ و مرحله سوم آن سال ۹۸ انجام شد و ادامه مرمت به‌زودی شروع خواهد شد.
اکبری راد درباره این مرحله از مرمت در بنای تاریخی برج مقبره ریواده افزود: این عملیات مرمتی شامل استحکام‌بخشی، ادامه دیوارچینی، تعویض آجرهای فرسوده و محوطه‌سازی است.
وی ادامه داد: تاکنون برای مرمت این اثر تاریخی حدود ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده و در مرحله جدید نیز ۸۰۰ میلیون ریال دیگر هزینه خواهد شد.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جغتای درباره بنای تاریخی علی بن احمد خداشاهی اظهار کرد: این اثر در روستای خداشاه به شماره ثبت ۴۰۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و به‌زودی عملیات مرمتی آن شامل مرمت گنبد بنا، تعویض آجرهای فرسوده و بندکشی است.
اکبری راد با بیان این‌که هزینه پیش‌بینی‌شده برای این عملیات مرمتی یک میلیارد ریال است افزود: برای این عملیات مرمتی پس از تهیه طرح، مصوبه شورای فنی اخذشده و در حال تجهیز کارگاه و تأمین مصالح است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.