هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی اهل کرمانشاه، صبح امروز، ۱۸ آبان‌ماه در سن ۵۲ سالگی و در اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.

«هوشنگ یاری» قاری بین‌المللی، آسمانی شد

قدس آنلاین: هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی اهل کرمانشاه، صبح امروز، یکشنبه، ۱۸ آبان‌ماه در سن ۵۲ سالگی و در اثر ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: متأسفانه استاد هوشنگ یاری، امروز، ساعت ۵ صبح به علت وخامت حال ناشی از بیماری کرونا، در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی در ادامه گفت: مرحوم یاری، انسان معنوی، متواضع و قاری برجسته قرآن بود که توفیق داشتم از خردسالی همراه با ایشان که چند سالی از من بزرگتر بودند، در جلسات و محافل قرآنی کرمانشاه شرکت کنم. حضور این استاد در کرمانشاه رونقی برای جلسات و دلگرمی قرآن‌آموزان محسوب می‌شد.

بنابر این گزارش، مرحوم یاری، معلم بازنشسته آموزش و پرورش و صاحب عناوین متعدد کشوری و بین‌المللی از جمله رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی کشور سوریه در سال ۱۳۸۴ بود و بارها توفیق یافت در محضر مقام معظم رهبری به تلاوت قرآن بپردازد.

خبرگزاری ایکنا، این ضایعه را به جامعه قرآنی کشور به ویژه فعالان قرآنی استان کرمانشاه و خانواده مرحوم یاری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت شورای عالی قرآن

انالله و انا الیه راجعون
شورای عالی قرآن، ضایعه درگذشت قاری ممتاز کشور مرحوم هوشنگ یاری را به جامعه قرآنی، قرآنیان عزیز کرمانشاه و خانواده محترم این قاری پیشکسوت تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن فقید سعید مسألت می‌نماید.

پیام مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

متن پیام عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی بدین شرح است؛

خاندان معظم قرآنی یاری

سلام علیکم بما صبرتم

رحلت جانسوز قاری ممتاز کتاب آسمانی، بنده شایسته خدا، مرد با ایمان و برادر متخلق، پیشکسوت قرآنی جناب استاد هوشنگ یاری رضوان الله تعالی علیه را که در این ایام، آسمانی شد به‌ محضر آن خانواده عالی مقام تسلیت و تعزیت عرض نموده و به موازات آرزوی علو مرتبت و رفعت درجات آن عزیز سفر کرده، بقاء عمر و دوام سلامتی و عزت و سرافرازی بازماندگان معزز و همچنین صبر و شکیبایی ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.

مرام قرآنی و جوانمردی آن مرد عامل به قرآن هرگز از یاد و خاطره جامعه قرآنی نخواهد رفت.

منبع: ایکنا

انتهای ییام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.